بندرعباس - مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: بافت ناکارآمد شهر بندرعباس در زلزله آسیبی ندیده است.

آرش رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص خسارت های وارده زلزله بعدازظهر یکشنبه به تاسیسات زیربنایی استان هرمزگان با اشاره به وقوع زمین لرزه ۶.۴ ریشتری در استان هرمزگان اظهار داشت: این زمین لرزه حوالی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه در عمق ۱۵ کیلومتری و بفاصله ۲۵ کیلومتری فین (هرمزگان)، ۳۰ کیلومتری تازیان پایین (هرمزگان) و در فاصله مستقیم ۱۰۰۹ کیلومتری تهران رخ داده است.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان درخصوص آخرین وضعیت راه های این استان بیان کرد: پس از زمین لرزه در محور بندرعباس – حاجی آباد ریزش سنگ به جاده را داشتیم که تمامی مسیرهای اصلی بازگشایی شد اما هنوز این مسیرها با توجه به سقوط سنگهای بزرگ و آسیب هایی که به جاده ها وارد کرده است ایمن سازی نشده اند از این رو اقدامات ترمیمی در دستور کار قرار گرفته است.

رضایی افزود: براساس گزارش های رسیده از محورهای مواصلاتی بخش مرکزی از جمله محور اصلی بندرعباس - حاجی آباد و فین خساراتی داشته است و در دست بررسی و ارزیابی قرار دارد.

وی اظهار داشت: طی گزارش هایی که از فرودگاه ها، بنادر و راه آهن، دیگر دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی، دریافت کردیم خوشبختانه هیچگونه مشکلی در این بخش ها وجود ندارد.

رضایی همچنین گفت: که بافت ناکارآمد شهر بندرعباس در زلزله آسیبی ندیده و گزارشی مبنی خسارت تا این لحظه در سکونت گاه های غیر رسمی و شهرک پیامبر اعظم (ع) نداشته‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از مردم استان خواست با توجه به شرایط اضطرار پس از زلزله، با حفظ خونسردی، همچنان در آمادگی بمانند و از تردد غیر ضروری به منظور باز ماندن مسیرها خودداری کنند.