کرمانشاه- مدیر حوزه علمیه کرمانشاه بر توجه ویژه روحانیون به سیره تبلیغی امام حسن عسکری(ع) و الگو پذیری از شیوه تبلیغی ایشان تاکید کرد.

صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شرایط زندگی ائمه درس‌های خاصی برای تمامی مردم به یادگار گذاشته که امام حسن عسکری (ع) از این شرایط مستثنی نیست.

وی افزود: در زمان امام حسن عسکری (ع) ارتباط خودشان را با شیعیان به شکل سازمان یافته‌ای برقرار کرده که می‌توان از این شیوه الگو گرفت.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) از طریق وکلا و یاران نزدیک خود اسلام را به دیگر مناطق اسلامی برده و سخنان خود را به شیعیان می‌رساندند که این شیوه نشان دهنده آن است که وظیفه تبلیغ دین در هیچ صورتی از مبلغان ساقط نمی‌شود.

ایرانی بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) با وجود محدودیت‌هایی که برای ابلاغ دین در مسیرشان بود با اندک فرصتی که ایجاد شد وظیفه تبلیغ و هدایت امت اسلامی را به نحو شایسته انجام دادند.

وی ادامه داد: یاران امام حسن عسکری (ع) به صورت حلقه‌ای و زنجیر وار پیام‌های ایشان را به یکدیگر و محبین می‌رساندند و به این صورت معارف دین قطع نشد و با تدبیر حکیمانه امام حسن عسکری (ع) همه شیعیان از پیام‌های ایشان بهره مند شدند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به عمده‌ترین ویژگی دوران امامت امام حسن عسکری (ع)، گفت: دوران خفقانی که در آن زمان حاکم و به علت محصور و قرنطینه شدن در پادگان نظامی به عسکری معروف شدند و از دسترسی آزاد به یاران و شیعیان و مردم ممنوع بودند که این شکل از ممنوعیت در امام‌های پیشین وجود نداشت.

ایرانی خاطرنشان کرد: از اهداف اصلی ممنوعیت‌ها که همراه با فضل و اراده الهی بود می‌توان به تولد و ظهور منجی عالم بشریت که در روایات پیامبر و سایر ائمه وجود دارد، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) وصایای مختلفی در عرصه روابط فردی، خانوادگی، اخلاقی و اجتماع داشته‌اند که یکی از آن وصایا بدین گونه است که برحذر باشید از ۲ چیز افشای اسرار، طلب ریاست، عارضه‌ای که امروزه به چشم می‌خورد و دامن برخی از مدیران را گرفته و رسانه که اسراری را پخش کرده و به صلاح نیست.