اردبیل - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت صیانت و حفاظت از اراضی ملی دستگاه قضایی استان در ۶ ماه اول امسال از تصرف ۳ هزار و ۲۲۳ هکتار از اراضی ملی جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو صبح دوشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی اردبیل با بیان اینکه کارگروه ویژه ای برای مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز در استان تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: دستگاه قضائی استان با هرگونه تخلف و سهل انگاری در زمینه صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی به شدت برخورد قانونی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل کارگروه تخصصی حفظ اراضی ملی در اردبیل همکاری و مشارکت دادستان‌های حوزه قضائی و مدیران استانی افزایش خواهد یافت افزود: کارشناسان و اعضای تخصصی این کارگروه باید موارد تخلف را به طور دقیق و صحیح بررسی و مطابق با قانون مجرمان را به دستگاه قضائی استان معرفی کنند تا با هرگونه دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی در سریع‌ترین زمان ممکن برخورد جدی انجام گیرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر اجرای دقیق مصوبات شورای حفظ بیت المال توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: با مدیران و مسئولانی که با سهل انگاری و یا بی توجهی به صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی موجب تخریب تصرف و یا تضییع حقوق بیت المال می‌شود به شدت برخورد می‌شود.

حجت الاسلام کثیرلو با اعلام اینکه در شش ماهه سال ۱۴۰۰ از تخریب، تصرف و تعرض بیش از ۳ هزار و ۲۲۳ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی پیشگیری به عمل آمده است بیان کرد: مسلماً توجه بیش از پیش به مقوله پیشگیری همچنان که در سند تحول قضائی نیز به آن پرداخته شده است بسیار ضرورت دارد.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: در طول ۶ ماهه سال جاری ۷۶۳ هکتار از اراضی تخریب و تصرف شده اراضی ملی و منابع طبیعی استان به همت دستگاه قضائی استان و با همکاری دستگاه‌های اجرایی به بیت المال عودت داده شده است.