بوشهر- معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در گروه سنی بیش از ۱۸ سال، ۹۰ درصد دوز اول واکسن و ۷۰ درصد دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

محمدمهدی خواجه ئیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۷۸ درصد دانش آموزان بوشهری در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال دوز اول و ۵۰ درصد دوز دوم واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد افراد استان بوشهر هنوز واکسینه نشده‌اند، اضافه کرد: بسیاری از بیماری‌هایی که در گذشته موجب مرگ‌ومیر می‌شدند هم‌اکنون با انجام واکسیناسیون دیگر رخ نمی‌دهد در زمینه کرونا هم با واکسیناسیون می‌توان جلوی شیوع و پیشروی آن را گرفت.

خواجه ئیان بابیان اینکه هم‌اکنون از معدود استان‌هایی هستیم که تمام شهرستان‌هایش رنگ آبی دارد افزود: تزریق واکسن و رعایت اصول بهداشتی توسط مردم موجب شده که مرگ‌ومیرها، شمار بستری‌ها و ابتلاء به بیماری سخت کرونا را کاهش داده است.

خواجه ئیان افزود: دوز سوم واکسن کرونا بانام دوز بوستر یا تقویتی در استان بوشهر و کشور برای افراد بالای ۶۰ سال، کادر درمان و بیماران خاص که دو دوز را دریافت کرده‌اند تزریق می‌شود.

وی بیان کرد: زمان دوز سوم بعد از گذشت چهار تا شش ماه است و توصیه می‌شود واکسنی از همان نوع یا واکسنی که خاص دوز سوم است تزریق شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هم‌اکنون در زمینه واکسن وارداتی و تولید داخل هیچ‌گونه کمبودی در استان بوشهر نداریم و تنها نگرانی ما عدم مراجع برخی افراد برای تزریق واکسن است.

وی تأکید کرد: واکسیناسیون درمان بیماری است بلکه یک اقدام پیشگیرانه در همه دنیاست بنابراین واکسن‌ها باید تزریق شوند و مدت‌زمانی از تزریق بگذرد و پس‌ازآن ایمنی نسبی برای فرد حاصل می‌شود تا در مقابل حملات جدیدی که ویروس در ماه‌های آینده ممکن است به وقوع بپیوندد خود را مقاوم نگه داریم.