قزوین - نویسنده کتاب «سلول‌های بهاری» گفت: توجه به تاریخ شفاهی پیشرفت در شرایط امروز کشور یک امر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر بهنام باقری در مراسم تورق کتاب «سلول‌های بهاری» که بعد از ظهر دوشنبه توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: پس از انقلاب شاهد شکل‌گیری تاریخ شفاهی برای بیان چگونگی شکل گیری انقلاب و سپس ۸ سال دفاع مقدس بودیم.

وی با بیان اینکه تاریخ شفاهی پیشرفت در کشور ما یکی از حلقه‌های مفقوده جمهوری اسلامی بود تاکید کرد: پس از بازدید مقام معظم رهبری از صنایع مپنا ایده تاریخ شفاهی پیشرفت کشور ایجاد شد.

نویسنده کتاب سلول‌های بهاری با بیان اینکه توجه به تاریخ شفاهی پیشرفت در شرایط امروز کشور یک امر ضروری است اضافه کرد: سه حوزه پیشرفتی صنایع موشکی، هسته‌ای و پزشکی مخصوصاً در حوزه سلول‌های بنیادی از حوزه‌هایی بود که باید برای بیان چگونگی آن از تاریخ شفاهی استفاده می‌شد.

وی با اشاره به ساختار کتاب «سلول‌های بهاری» بیان کرد: سوژه اصلی در این کتاب حرکت، نوع نگاه و جهان‌بینی دکتر بهاروند است که برای مخاطب می‌تواند جذابیت داشته باشد.

باقری تاکید کرد: در تمام کتاب تلاش شده تا با متنی روان و راحت بتوانیم علاوه بر اینکه به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه سلول‌های بنیادین، زندگی یکی از دانشمندان کشور را نیز که در این حوزه محور اصلی بوده به تصویر بکشد.

وی عنوان کرد: برای اینکه امثال دکتر بهاروند شناخته شده و دکتر بهاروندهای این کشور مورد تشویق قرار بگیرند لازم است کتاب‌های اینچنینی به تحریر درآید.

نویسنده کتاب سلول‌های بهاری افزود: اعتماد به نفس عمومی و ما می‌توانیم که در این چند سال زیاد شنیده‌ایم باید در حوزه‌های علمی و پیشرفت‌های صنعتی عملیاتی‌تر شده و شاهد آن باشیم.

گفتنی است کتاب «سلول‌های بهاری» خاطرات تولید و توسعه سلول‌های بنیادی به روایت دکتر حسین بهاروند، پدر دانش سلول‌های بنیادی ایران است.

بهنام باقری در این کتاب خاطرات استادی را به رشته تحریر درآمده که به همراه همکارانش در سال ۸۲ با تولید سلول‌های بنیادین علم بیولوژی را در این کشور تکان داد.