کرمانشاه- معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۲۸ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه خبر داد.

غلامرضا چامه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۲۸ هزار و ۴۸۵ هکتار از اراضی استان کرمانشاه در ۱۴ شهرستان استان زیر پوشش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان کرمانشاه، افزود: از مزایای اجرای این طرح، کنترل فرسایش خاک، کنترل سیل و تقویت منابع آبی و سفره‌های آب زیرزمینی است.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه دارای ۲.۵ میلیون هکتار اراضی طبیعی بوده که تاکنون یک سوم مطالعات اراضی طرح‌های آبخیزداری آن اجرایی شده است.

چامه بیان کرد: ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی طبیعی استان کرمانشاه اقدامات اجرایی طرح‌های آبخیزداری آنها به اتمام رسیده و سالیانه می‌توان ۱۵۰ هزار هکتار را زیر پوشش طرح‌های آبخیزداری قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با خشکسالی و کنترل سیلاب‌های فصلی و حفاظت خاک، ۵۰۰ میلیارد اعتبار لازم بوده که برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان کرمانشاه کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.