سنندج- نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نحوه شهادت و فداکاری شهیده فاطمه اسدی در راه دین، نام او را تا ابد در جامعه ماندگار کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام پورذهبی شامگاه دوشنبه در مراسم وداع با شهیده فاطمه اسدی در مهدیه سنندج اظهار کرد: ادیان الهی بر نقش زنان در صحنه خانوادگی و اجتماعی تاکید کرده و او را مکمل مردان در نقش‌آفرینی در سیر تمدن بشری می‌شناسند.

وی اضافه کرد: مکتب اسلام در پرتو راهنمایی‌های قرآن و سنت نبوی و عترت رسول مکرم اسلام به زن آن‌چه را که شایسته او بود اعطا نموده است.

حجت الاسلام پورذهبی افزود: زن در اسلام جایگاه ارزشمندی دارد و در طول تاریخ، زنان مؤمنی بوده‌اند که کمال و انسانیت والایی داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: در طول تاریخ زنان مؤمنی بوده‌اند که همسران خوبی نداشته و مردانی پاک و خدایی هم بوده، که دارای زنان خوبی نبوده‌اند که آسیه همسر فرعون از آن جمله زنان است.

حجت الاسلام پورذهبی از حضرت آسیه به عنوان یکی از زنان برگزیده تاریخ نام برد و افزود: آسیه با وجود اینکه همسری سرکش همچون فرعون داشت اما خود فردی مؤمن و از نخستین کسانی بود که به دین توحیدی حضرت موسی (ع) ایمان آورد.

وی در ادامه سخنان خود به شهادت اولین بانوی تفحص شده در کشور اشاره کرد و گفت: نحوه شهادت و فداکاری شهیده فاطمه اسدی در راه دین، او را صاحب روح شایسته‌ای کرد که تا ابد در جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی اظهار داشت: همه شهدا و فداکاران راه دین خدا، تلاش کردند تا دین خدشه نبیند و ایثار این بانوی کردستانی و نحوه شهادتش نشان داد که کردستان در راه دفاع از ارزش‌های دینی همواره پیشتاز است.