ساوه - رئیس کتابخانه های عمومی ساوه گفت: با توجه به جمعیت شهرستان، سرانه فضای کتابخانه در ساوه باید ۲۴ هزار متر مربع باشد اما در حال حاضر فقط ۳ هزار متر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اشرفیان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: هم اکنون ۸ کتابخانه عمومی در شهرستان ساوه فعال است اما نیاز شهرستان در شرایط فعلی با احتساب کتابخانه مرکزی ۲۰ کتابخانه است.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار عضو دائمی در کتابخانه های عمومی ساوه داریم و در مناسبت‌های مختلف نیز از جمله هفته کتابخوانی مدت سه روز عضویت رایگان داریم که روزانه بیش از ۲۰۰ نفر از خدمات کتابخانه به صورت رایگان استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۱۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی ساوه وجود دارد که مجموع عناوین موجود در این کتابخانه ها به ۸۵ هزار عنوان می‌رسد.

رئیس کتابخانه های ساوه تصریح کرد: به ازای هر ۱۰۰ نفر از جمعیت ۸ مترمربع سرانه فضای کتابخانه ای نیاز است با توجه جمعیت ساوه فضای سرانه کتابخانه باید ۲۴ هزار متر مربع باشد اما این سرانه فضا در شهرستان ساوه ۳ هزار متر است.

اشرفیان گفت: با توجه به دستورالعمل جدید و بسته‌های فرهنگی ترویج کتابخوانی، به ویژه استقرار کتاب در سبد فرهنگی خانوار، جمعیت کتاب‌خوان شهر ساوه افزایش بیشتری داشته باشد.

وی افزود: به مناسبت هفته کتاب بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در کتابخانه های عمومی شهرستان همزمان با هفته کتابخوانی اجرا می‌شود.

رئیس کتابخانه های عمومی ساوه تصریح کرد: همچنین افتتاح خانه هلال در کتابخانه های عمومی ساوه با همکاری جمعیت هلال احمر ساوه با هدف برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی اجتماعی به امضا رسید.

اشرفیان با اشاره به ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های جمعیت هلال احمر را جهت برگزاری این رویداد فرهنگی ضروری است و می‌توان از این ظرفیت در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بهره برد.