سمنان- جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه گفتمان سازی دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت مجازی ضرورت دارد، گفت: تولید محتوا در فضای مجازی رسالت فعالان فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ نبی سهرابی ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی فرماندهان نیروهای مسلح استان سمنان که به میزبانی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان برگزار شد با بیان اینکه رسالت بنیاد و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بازسازی گفتمان دفاع مقدس و تبیین آن در جامعه و اجتماع کشور است، تاکید کرد: نیاز به بازتولید و تولید گفتمان دفاع مقدس داریم.

وی با بیان اینکه رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس احیای این گفتمان است، افزود: وضعیت امروز جامعه محصول فاصله گرفتن از گفتمان انقلاب و دفاع مقدس است که برای عبور از این بحران باید به گفتمان دفاع مقدس بازگردیم البته باید توجه داشت که چگونگی بازتولید و بازنمایی فرهنگ دفاع مقدس در جامعه اهمیت بسزایی دارد و لذا باید با زبان هنر و همچنین ادبیات مناسب گفتمان امروزی دفاع مقدس را ترویج داد.

زنده نگه داشتن گفتمان انقلاب و دفاع مقدس

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه باید گفتمان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را در جامعه زنده نگه داریم، ابراز داشت: هنر بنیاد و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این است که گفتمان را به جامعه امروز برگرداند لذا باید مفاهیم و ارزش‌ها را از گنجینه دفاع مقدس استخراج و نسل‌های آینده را با فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت آشنا کنیم.

سهرابی با بیان اینکه گفتمان سازی دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت مجازی ضرورت دارد، ادامه داد: اگر بتوانیم فرهنگ ایثار، مقاومت و استقامت را از دفاع مقدس استخراج و به نسل‌های آینده منتقل کنیم، ادامه بازدارندگی کشور در مقابل استکبار تضمین خواهد شد لذا باید گفتمان دفاع مقدس را با روز آمد کردن آن برای جوانان قابل استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اگر گفتمان انقلاب و دفاع مقدس را برای جوانان به خوبی بیان نکنیم، نمی‌توانیم تأثیرگذار باشیم، بیان کرد: باید همانند دوران دفاع مقدس به صورت ید واحد تمام توان خود را در استفاده بهینه از فضای مجازی برای ورود گفتمان دفاع مقدس و انقلاب به کار بگیریم.