ارومیه - معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هوای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

سعید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وارونگی هوای ارومیه در دو روز گذشته اظهار کرد: امروز سه شنبه برای دومین روز متوالی شاخص کیفیت هوای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته برای گروه‌های سنی حساس ناسالم شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون هوای ارومیه از نظر منواکسیدکربن، ازن، دی اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد پاک، ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون سالم و از نظر ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون ۱۰۸ و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

موسوی با بیان اینکه با استقرار الگوهای پایدار، آلاینده‌های جوی در ارومیه افزایش یافته و بر بنا به آلودگی هوا، تنفس در هوای آزاد برای گروه‌های حساس، ناسالم است، گفت: این پدیده باعث تجمع آلاینده‌ها در سطح نقاط پرتردد و پر جمعیت شهر می‌شود و لازم است تا شهروندان موارد بهداشتی را رعایت کنند.

معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: توصیه می‌شود در طول هفته جاری شهروندان از ماشین‌های شخصی خود کمتر استفاده کنند و در زمینه استفاده از سوخت‌های فسیلی صرفه‌جویی کنند.