همدان_فرمانده سپاه تویسرکان گفت: امسال بیش از ۱۶۰ برنامه متنوع در حوزه های مختلف به مناسبت هفته بسیج در تویسرکان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ کامران کریمی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران تویسرکان اظهار کرد: تفکر و فعالیت بسیج گونه را رسول گرامی اسلام پایه گذاری کردند که این پایه گذاری با تقسیم وظایف و مسئولیت پذیری در انجام امور اسلام صورت گرفته است که این موضوع را در زمان ائمه معصوم هم می‌توان به وضوح مطالعه کرد.

وی بیان کرد: در سال ۵۸ بسیج، این نهاد مقدس توسط امام خمینی ره به صورت ملموس‌تری تأسیس شد که این نیروی تازه کار در هشت سال دفاع مقدس با سرلوحه قراردادن اعتقادات قلبی و ایمان به خداوند، روحیه جهاد و شهادت طلبی، توانست بر دشمن فائق شود.

فرمانده سپاه تویسرکان افزود: اکنون در عرصه جنگ نرم قرار گرفته‌ایم، جنگی که به تعابیر رهبری با عناوین شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و در نهایت به جنگ نرم معروف است و لازم است در برابر تمامی امکانت دشمن در این جبهه خود را قوی کنیم که با تدابیر اندیشیده شده‌ای دوباره بسیج در این عرصه پیش قدم بوده است.

فرمانده سپاه تویسرکان با اشاره به اهم برنامه‌های هفته بسیج به جلسه هماهنگی بین دستگاه‌های شهرستان، فضا سازی توسط دستگاه‌های اجرایی و مقرهای بسیج و سپاه، برگزاری صبحگاه مشترک با حضور نیروی انتظامی و بسیجیان در سپاه ناحیه، برگزاری گردهمایی‌های شهرستانی تصریح کرد: همچنین برگزاری یادواره‌های شهدا توسط هر حوزه مقاومت، سرکشی از خانواده‌های معزز شهدا، مسابقات ورزشی توسط بسیج ورزشکاران، توزیع بسته‌های معیشتی، محرومیت زدایی با برگزاری ویزیت‌های رایگان، بازدید از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و همایش صندوق‌های قرض الحسنه، برگزاری غبار روبی گلزار شهدا با محوریت تپه نور الشهدا، رژه خودرویی و متوری در شهرستان، حضور گردان‌های بیت المقدس و امام علی (ع) و حلقات صالحین در روز جمعه با عنوان میقات صالحین و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه است.

کریمی با تاکید گفت: حضور آحاد جامعه در مراسم هفته بسیج از واجبات این هفته است چون بسیج متعلق به قشر خاصی نیست.

وی خطاب به خبرنگاران تویسرکان گفت: توجه به رسالت شما عزیزان در اطلاع رسانی‌ها و انعکاس خبرها، بیشترین تأثیر را اخبار بر افکار عمومی خواهد داشت پس تلاش نمائید در هفته بسیج حضور پررنگی داشته باشید چون باعث ترویج و نهادینه کردن تفکر بسیج در جامعه خواهد شد.