بندرعباس - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: براثر زلزله روز یکشنبه در استان، ۲ هزار و ۷۶۰ واحد مسکونی آسیب دیده و نیازمند بازسازی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مدرس سه شنبه شب در بازدید از مناطق زلزله زده بخش فین شهرستان بندرعباس، اظهار داشت: برآورد اولیه ای که خسارت‌های وارد شده صورت گرفته، حدود هفت هزار میلیارد ریال است اما باید وضعیت راه‌ها و دیگر زیرساخت‌ها به طور کامل بررسی و رقم دقیق اعلام شود که به احتمال زیاد بیش از این رقم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آواربرداری از مناطق زلزله زده فین از عصر امروز و با حضور تجهیزات لجستیکی نیروی دریایی سپاه و راهداری از روستای گیشان غربی آغاز شد.

مدرس تصریح کرد: آوربرداری مناطق زلزله زده، معمولاً چند روزی پس از وقوع زلزله انجام می‌شود، اما با توجه تاکیدهای رییس جمهور و استاندار مبنی بر سرعت بخشی به این کار، آواربرداری مناطق زلزله زده هرمزگان در فاصله ۴۸ ساعت آغاز شده است.

این مقام مسوول تاکید کرد: وضعیت مناطق زلزله زده و مشکلات مردم را به طور مرتب رصد و در تلاش برای رفع آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.

به گزارش مهر، براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری از زمین و زلزله دیگری با بزرگای ۶.۳ در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه، به فاصله یک دقیقه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه استان هرمزگان را لرزاند.

همچنین پس از آن ۶۱ پس‌لرزه به بزرگای بین ۳ تا ۵ در مقیاس امواج درونی زمین در این منطقه از جنوب کشورمان رخ داد.

طبق آخرین اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، از این ۶۱ پس‌لرزه، ۹ پس‌لرزه با بزرگای بین ۴ تا ۵، ۳۰ پس‌لرزه با بزرگای بین ۳ تا ۴ و ۲۲ پس‌لرزه با بزرگای کمتر از ۳ در مقیاس امواج درونی زمین در استان هرمزگان رخ داده است.

بر اثر این زلزله دو نفر جان خود را از دست دادند و حدود ۱۰۴ نفر نیز مصدوم شدند.