نشست مجازی «امین السلطان به روایت راویان معاصر» با سخنرانی سعاد پیرا فردا پنجشنبه ۲۷ آبان برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مجازی «امین السلطان به روایت راویان معاصر: نگاه جدیدی به بحث روایت در تاریخ‌نگاری» با حضور و سخنرانی سعاد پیرا به میزبانی عباس عربی از ساعت ۲۱ پنجشنبه ۲۷ آبان برپا می‌شود.

برگزار کننده این نشست موسسه هزار آوای تاریخ است و علاقه‌مندان برای حضور در نشست می‌توانند به صفحه اینستاگرامی hezar_avaye_tarikh@ مراجعه کنند.

سعاد پیرا از پژوهشگران معاصر با تخصص بر تاریخ قاجار و از اعضای نشر تاریخ ایران است. از جمله کتاب‌های منتشر شده از وی می‌توان به این عناوین اشاره کرد:

ترجمه کتاب «جنگ ایران و انگلیس و جدایی هرات: ۱۲۷۳ هجری قمری» نوشته باربارا انگلیش، تصحیح کتاب‌های «عشاق پاریس با مقدمه مفصلی بر تاریخ ترجمه در طول تاریخ قاجار» (با همکاری عباسقلی صادقی)، «سفرنامه کرمان و بلوچستان فیروزمیرزا فیروز» (به اتفاق منصوره اتحادیه)، «مکاتبات و نامه‌های میرزا علی‌اصغرخان اتابک امین‌السلطان با مظفرالدین‌شاه» (به اتفاق علیرضا نیک‌نژاد)، «نصرت‌الدوله: مجموعه مکاتبات، اسناد و خاطرات فیروزمیرزا فیروز» (به اتفاق منصوره اتحادیه)، «دفتر ثبت احکامات حضرت والا شاهزاده عمادالسلطنه در حکومت شقاقی و بلوکات ثلاث» (به اتفاق بهمن بیانی) و «زیر پوست شهر: راپورت‌های نظمیه (پلیس مخفی) شیراز: منتخبی از اسناد و مدارک عبدالحسین میرزا فرمانفرما در حکومت فارس» (به اتفاق منصوره اتحادیه و سعید روحی)