ساری- رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه نوسانات ارزی و چندنرخی بودن به جای پررونق کردن سفره های مردم، آن را جمع کرده است، گفت: تورم در جامعه با آمارها مطابقت ندارد و بالا است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله مهاجر عصر پنجشنبه در جلسه کمیسیون تولید با اشاره به اینکه برای هر سال شعار اقتصادی درنظر گرفته می‌شود، گفت: اگر سالانه پنج درصد از شعارها تحقق می‌یابد اکنون باید بخش عمده‌ای مشکلات فراروی حل می‌شد.

وی با عنوان اینکه بیشترین مشکل را در حوزه اقتصادی داریم، گفت: یکی از مسائل مهم در حوزه تولید، نوسانات ارزی و تغییرات آن محسوب می‌شود و تولیدکننده نمی‌داند تکلیفش چیست و با چه معیاری می‌تواند مشکل را حل کند.

وی افزود: چندنرخی بودن ارز سبب شده تا سفره‌های مردم به جای پررونق شدن، جمع شود و نگاه بخش خصوصی این است که دولت و مجلس باید نگاه درست در این حوزه داشته باشد.

مهاجر تورم را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: آمارها چیز دیگری می‌گویند ولی در جامعه مسئله دیگری مطرح است و شاهد آن هستیم که دولت، بانک مرکزی، مجلس و بخش خصوصی آمارهای مختلف را می‌دهند ولی واقعیت این است که مردم از تورم رنج می‌برند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: یکی از مسائلی که به اقتصاد ما لطمه زد، تورم است و باید برای آن فکری شود و علاوه براین هر چند روز یک بخشنامه و دستورالعمل‌های مختلف در حوزه بازرگانی صادر می‌شود که برخی ضدونقیض هستند و صادرکننده نمی‌داند با کدام معیار و سنجش کار و فعالیت کند.

وی بخشنامه‌های مخل را از جمله موانع فراروی جهش تولید بیان کرد و گفت: وزارتخانه‌های مختلف به صورت جزیره‌ای عمل می‌کند که باید یک وحدت رویه‌ای برای جهش تولید وجود داشته باشد.