قزوین_ فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: ما نباید اجازه دهیم برداشت‌های احساسی از جنگ مانع از تشریح عملیات‌های موفق و ظرفیت‌های بزرگ مردم در جنگ شود.

به گزارش خبرنگار مهر سردار رستمعلی رفیعی آتانی در جلسه شورای اداری استان قزوین که ظهر پنجشنبه به مناسبت هفته بسیج در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در هفته بسیج باید از بسیج فرزند انقلاب و امام تجلیل و تکریم کنیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اذعان کرد: ما باید به این امر توجه کنیم که بسیج بر اساس چه ضرورتی شکل گرفت و عمل او بعد از تشکیل بسیج چه بود و ما امروز چه احتیاجی به بسیج داریم اینها سوالاتی است که سبب می‌شود ما فرهنگ غنی بسیج را نسل به نسل به آیندگان منتقل کرده و بتوانیم این فرهنگ را در تاریخ ثبت کنیم تا در افق پیش رویمان نیز معلوم باشد.

وی افزود: ما باید از منظر امام بسیج را بررسی کنیم زمانی که امام مبارزه را شروع کرد اشخاص مختلف و چه بسا عالمان نیز پیشنهادات مختلفی را برای امام تشریح کردند اما امام فرمودند که من و مردم همه چیز را تمام کنیم و همین واژه مردم بود که انقلاب را تا به امروز جلو می‌برد.

این مسئول با اشاره به اینکه امام اجازه نداد بین مردم و او فاصله بیفتد و روزهای سخت را با همراهی مردم سپری کرد ابراز کرد: نبود رابطه بین رهبران انقلاب و مردم سبب شکست انقلاب خواهد بود چنانچه نمونه‌ی بارز این مسئله در کشورهای عربی به ویژه مصر قابل رؤیت است.

وی ادامه داد: امام خمینی توطئه‌های بزرگ دشمن و روزهای سخت را با همراهی مردم پیش برد و این اتصال امام و مردم بود که توانست ما را در مقابل سه توطئه بزرگ پیروز کند که با توجه به این امر اگر اتصال بین رهبر جامعه با مردم باشد هیچ‌چیز نمی‌تواند انقلاب را با مشکل مواجه کند.

این مسئول تصریح کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس به صراحت شاهد آن بودیم که مردم با تمام وجود وارد جنگ شدند و ما نباید اجازه دهیم برداشت‌های احساسی از جنگ مانع از تشریح عملیات‌های موفق و ظرفیت‌های بزرگ مردم در جنگ شود.

وی با اشاره به اینکه در استان قزوین نیز افراد زیادی بودند که در زمان جنگ از تأثیرگذاری بالایی برخوردار بودند تصریح کرد: ما باید در هفتهٔ بسیج ظرفیت مردمی را روی دست بگیریم و از آنان تجلیل کنیم، ما باید در این ایام از تمام آن‌هایی که از دل مردم وارد جنگ شدند و نقش‌آفرینی کرده و نابغه‌های جنگ شدند تجلیل کنیم. در طول جنگ نخبگان بسیاری وجود داشتند که از دل مردم بیرون آمدند و وظیفه ما معرفی این اسطوره‌ها به مردم است.

وی ضمن اشاره به اینکه فعالیت بسیجی تنها در کارت بسیج خلاصه نمی‌شود و ملاک گفتار و عمل بسیجی وار است ادامه داد: لازم است ما برای مطرح کردن ابعاد جنگ به روایت پرافتخار بازار قزوین اشاره کنیم و مطرح کنیم که چگونه آیت‌الله باریک‌بین با اعتبار و آبرویش بازار را به پشتیبانی جنگ آورد و اولین صندوق‌های پشتیبانی جنگ در بازار قزوین شکل گرفت.

سردار رفیعی با اشاره حمایت و محبت مردم در مأموریت تیپ دلاور ۸۲ صاحب‌الامر (عج) عنوان کرد: همدلی، وحدت، انسجام و در کنار هم بودن شعار نیست بلکه عمل است چنانچه ما مصداق وحدت را در جنگ داریم و شاهد آن بودیم چگونه مردم در کنار هم قرار گرفتند. اکنون نیز برای حل مشکلات لازم است در کنار هم برای انقلاب و مردم فداکاری کنیم.

وی ادامه داد: سرمایهٔ مردمی ما تمام شدنی نیست ما نباید جنگ را با روایت‌های احساسی تمام کنیم چراکه پیچیده‌ترین عملیات‌ها توسط جوانان ما طراحی شد و این جوانان ما بودند که در شناسایی‌ها و طراحی عملیات‌ها با دقت وارد میدان عمل شدند.

این مسئول مطرح کرد: قهرمانان ما مردمی هستند و مصداق دیگر آنها شهید اللهیاری به عنوان مؤثرترین فرمانده گردان غواص شهید کاظمی در لشگر نجف اشرف است، که ما در بخشی از نقش آفرینی‌های این قهرمان می‌خوانیم که گردانش، عملیاتش را تمام کرد و او مانده بود در صحنه و با سازماندهی توانست گردان را وارد رزم کند که در اینجا حاج احمد می‌گوید اللهیاری که بود انگار که یک لشگر در خط ایستاده بود.

وی بااشاره به رشادت‌های شهید متوسلیان در دمشق تصریح کرد: حضور ما در جغرافیای انقلاب و حوزه استراتژیک مبنا دارد و ما با دقتی که ولی خدا دستور می‌دهد پیش می‌رویم چنانچه که امام در توصیه‌های خود فرمودند که ما باید اهم و مهم را دریابیم و دشمنان خود را بشناسیم.

این مسئول بااشاره به فرمایش امام درخصوص اینکه راه قدس از کربلا می‌گذرد عنوان کرد: امروز هیمنه کفرو استکبار جهانی در مقابل انقلاب قرار گرفته اما رهبر انقلاب همان جملات امام را در بیانیه گام دوم انقلاب دقیق و هوشمندانه مطرح کردند و چله‌ی دوم انقلاب را به جوانان سپردند.

وی افزود: ما باید نسخهٔ بروز بسیج را متناسب با تهدیدات، خدمات، مسائل روز و خدمت به مردم روایت کنیم و همه باید از ماهیت مردمی بسیج در این هفته تجلیل کنیم و همه مردم در گرامیداشت این روز شریک باشند، زیرا بسیج از مردم و برای مردم است.

وی در پایان گفت: شکستن هیمنه آمریکا ما خدمت بی منت ما به مردم است و ما باید در بسیج تلاش کنیم تا خدمت بی منت مردم را عملی کنیم و با خدمت به مردم آن‌ها را امیدوار و دشمن را ناامید گردانیم.