مشهد ـ در گفت‌وگوی استاندار خراسان رضوی و سفیر اندونزی در ایران، بر تحکیم و گسترش مناسبات تجاری بین خراسان رضوی و این کشور تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «رونی پراستیو یولیانتورو» سفیر اندونزی در کشورمان به اتفاق هیئت همراه امروز با یعقوب‌علی نظری استاندار خراسان رضوی در محل استانداری دیدار و گفت‌وگو کرد.

استاندار خراسان رضوی در این دیدار اظهار کرد: ما همه کمک‌ها را برای ارتقای روابط ایران و اندونزی فراهم خواهیم کرد.

یعقوبعلی نظری ابراز کرد: از حمایت‌های کشور اندونزی در مجامع بین‌المللی از ایران، قدردانی می‌کنیم.

وی به ظرفیت‌های بالقوه استان خراسان رضوی و مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: چند ظرفیت خوب در مشهد مقدس علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی داریم، نخست بارگاه منور رضوی و دیگری، ظرفیت‌های تاریخی مثل آرامگاه فردوسی است همچنین امکانات درمانی و پزشکی خوبی مثل بیمارستان رضوی در این شهر وجود دارد.

سفیر اندونزی نیز در ابتدای این دیدار اظهار کرد: این اولین سفر من به مشهد بود و باعث افتخار است که با شما دیدار می‌کنم، امیدوارم طی این سفر روابط دوجانبه ما به ویژه بین اندونزی و خراسان رضوی ارتقا یابد.

پراستیو یولیانتورو افزود: رابطه بین اندونزی و ایران خیلی نزدیک بوده و بیش از ۷۰ سال قدمت دارد، من باور دارم که در آینده نیز این رابطه رو به رشد خواهد بود.

وی ادامه داد: ما همکاری دوجانبه و چندجانبه بسیاری بین دو کشور و همچنین همکاری‌های مشترکی علیه موضوعات جرم و قاچاق با هم داریم.

سفیر اندونزی عنوان کرد: از لحاظ اقتصادی نیز ایران و اندونزی با هم در موارد متعددی همکاری می‌کنند، نمونه آن موضوعاتی همچون موافقت‌نامه ترجیحی است.

یولیانتورو به نتایج سفر به خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: روز گذشته دیداری با رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی داشتم و جلسه‌ای تجاری برگزار کردیم که خیلی موفقیت‌آمیز بود لذا در این نشست موافقت کردیم که همکاری‌هایمان را بین تجار ایران، خراسان رضوی و اندونزی ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از این دیدار از مرز بین ایران و ترکمنستان بازدید خواهیم کرد چراکه استان شما مرزهای استراتژیک و مهمی دارد.