ارومیه – مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از آغاز اجرای فاز دوم تعریض جاده بین المللی حیدرآباد – نقده خبر داد و گفت: این طرح اردیبهشت سال آینده آماده بهره برداری می شود.

محسن حمزه لو در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فاز دوم تعریض و بهسازی این جاده به طول ۴ کیلومتر از ماه جاری آغاز شده و نزدیک ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: فاز نخست تعریض و آسفالت جاده بین‌المللی حیدرآباد_ نقده به ارزش ٢٢٠ میلیارد ریال تابستان ١۴٠٠ به عنوان سریع‌ترین پروژه راهسازی آذربایجان‌غربی تکمیل و به بهر برداری رسید.

حمزه لو اضافه کرد: جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی همگام با تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در چند جبهه کاری بهسازی می‌شوند که جاده بین‌المللی حیدرآباد_نقده یکی از پروژه‌های شاخص در جنوب استان به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اتصال کریدور بزرگراهی غرب کشور به محور نقده – پیرانشهر – تمرچین، ایمن‌سازی مسیر دسترسی به پایانه مرزی تمرچین و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را از اهداف و مزیت‌های اجرای این طرح عنوان کرد.

حمزه لو با بیان اینکه این محور به طول ۱۴ کیلومتر مطالعات جامع و کامل ان توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام گرفته است، گفت: فاز نخست این طرح خاتمه یافته و فاز دوم به طول ۴ کیلومتر در دست اجراست.

جاده بین‌المللی حیدرآباد - نقده در جنوب آذربایجان‌غربی و در فاصله حدود ۶۰ کیلومتر از مرکز استان واقع شده است و یکی از محورهای پرتردد ترانزیتی است که توسعه آن لازمه پیشرفت مسیرهای ارتباطی آذربایجان غربی به شمار می‌رود.