همدان -فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: ۱۱۰ عنوان برنامه همزمان با هفته بسیج با شعار «بسیج پاره تن مردم» در پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی مختاری، در نشست خبری آغاز هفته بسیج با خبرنگاران گفت: بسیج برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت تا از مرزهای مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دفاع کند و اگر مروری بر گذشته بسیج داشته باشیم در این ۴۲ سال خواهیم دید یکی از نهادهای نقش آفرین، مجموعه بسیج بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: نقش بسیج در بیانیه گام دوم انقلاب «راهبردی و کلیدی» است و اگر ما توانستیم بعد از انقلاب آرامش نسبی ایجاد کنیم مدیون فعالیت‌های بسیج هستیم که در همه جا حضور داشتند بطوریکه نماد بارز آن را در جنگ ۸ سال دفاع مقدس دیدیم.

سرهنگ مختاری افزود: در همین دو سال که کشور درگیر کرونا بود بسیجیان علیرغم مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در کشور، پای کار و در میدان مقابله با ویروس کرونا همراه مدافعان سلامت بودند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اعلام برنامه‌های هفته بسیج گفت: شنبه ۲۹ آبان اولین روز بسیج بنام اقتصاد مقاومتی، روز دوم بسیج و علم و پژوهش، روز سوم بسیج عدالت و مبارزه با فساد، سه شنبه بسیج عزت ملی و مرزبندی با دشمن، چهارشنبه بسیج و استقلال و آزادی و پنجشنبه بسیج و سبک زندگی و در انتها روز جمعه بسیج و معنویت نامگذاری شده است.

وی افزود: غبارروبی مزار شهدا و دیدار با امام جمعه، ارتقا پروژه‌های سازندگی، رزمایش مومنانه، برگزاری ۴ یادواره شهدا و آبروی محله و سخنرانی در مراسم نماز جمعه فرماندهان بسیج، نشست‌های بصیرتی، برگزاری مسابقات ورزشی و همایش پیاده رویی از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

سرهنگ مختاری از افتتاح ۱۱ پایگاه مقاومت به مناسبت هفته بسیج خبر داد و افزود: اهدای ۳۰ تن سیمان در بحث محرومیت زدایی، ۳۵ مورد جهیزیه و ۲۲ مورد سیسمونی نوزاد از دیگر اقدامات بسیج شهرستان است.

وی بیان کرد: طی دو سال گذشته در بحث اشتغالزایی با تأسیس ۱۰۲ صندوق قرض الحسنه و ۱۱ میلیارد تومان اعتبار ۲۵۰۰ شغل خانگی ایجاد شده است که از دیگر اقدامات مهم بسیج شهرستان است.

وی بیان کرد: بسیج شجره طیبه و نهادی است که در همه عرصه‌های مود نیاز انقلاب حضوری پرافتخار داشته و خوش درخشیده است، در طول سال‌های تشکیل بسیج همواره بسیج خلأها را پر کرده است و در طول دفاع مقدس نیز رشادت‌های بسیج کشور را نجات داد.

سرهنگ مختاری افزود: بسیج ریشه در تفکر و فرهنگ عاشورا و دینی ما دارد و برکات این نهاد مقدس در طول این چند دهه بر همگان مشخص شده است.

وی گفت: رزمایش جهادگران و اعزام گروه‌های جهادی در این هفته انجام می‌شود و ۴ پروژه خانه عالم و ۶ طرح آبرسانی افتتاح می‌شود و زنگ بسیج، نذر خون و رزمایش کمک مومنانه، اعزام گروه جهادی پزشکان به مناطق محروم و میز خدمت و میز مشاوره در مساجد و در مصلی نماز جمعه برگزار می‌شود.

مختاری با بیان اینکه رزمایش اقتدار بسیجیان و تجمع بزرگ بسیجیان در سالروز تشکیل سازمان بسیج در ۵ اذر در مصلی شهر برنامه ریزی شده است تصریح کرد :۵۲۰ نفر از بسیجیان همچنان در طرح شهید سلیمانی مشغول به فعالیت هستند و در پایگاه‌های تزریق واکسن کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار دز واکسن در مرکز واکسیناسیون شهید سلگی سپاه نهاوند تزریق شده است و این روند ادامه دارد افزود: بیش از ۳۳ هزار بسته معیشتی در چندین مرحله در شهرستان بین نیازمندان توزیع شده است.

مختاری ادامه داد: در ابتدای انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) وقتی که تهدیدهای بزرگ فرا منطقه‌ای را برای انقلاب اسلامی احساس کردند برای حفظ نظام جمهوری اسلامی نهادی از مردم را برای دفاع پای کار بیاورد و در همان روزهای اول به خصوص ۵ آذر امام دستور تشکیل بسیج را دادند.