نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که با معاونان وزیر خارجه روسیه و چین گفتگوی تلفنی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که با معاونان وزیر خارجه روسیه و چین گفتگوی تلفنی داشته است.

نماینده آمریکا در این ارتباط نوشت: صبح امروز تماس تلفنی سازنده‌ای با ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و معاون وزیر خارجه چین داشتم. هر سه کشور بر سر ضرورت بازگشت به پایبندی کامل به برنامه جامع اقدام مشترک توافق دارند.

مالی در ادامه پیام خود با اشاره به در پیش بودن هفتمین دور مذاکرات برجام گفت: ما در حال کار با شرکای مان برای همسویی هستیم.

پیش از این نیز، «رابرت مالی» که برای برخی گفت‌وگوها در منامه، پایتخت بحرین به سر می‌برد، در سخنانی ادعا کرده بود که ایران به نقطه بدون بازگشت برای احیای توافق هسته‌ای نزدیک شده است.

به ادعای نماینده آمریکا، تهران هرگونه نفع و فایده‌ای از احیای توافق هسته‌ای را غیرممکن می‌کند.

سفر رابرت مالی به منطقه در حالی است که ایران اخیراً با آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی موافقت کرده است حال آنکه تاکید می‌کند که هدف مذاکره، حرف زدن محض نیست؛ بلکه حصول توافقی ملموس و احترام به منافع متقابل است.

سفر رابرت مالی به منطقه شامل امارات متحده عربی، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و بحرین می‌شود و تا ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) ادامه دارد.