وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن مخالفت با تصمیم اخیر وزارت کشور انگلیس درباره جنبش «حماس»، این اقدام را ناشی از فشار رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن مخالفت با تصمیم وزارت کشور انگلیس مبنی بر تروریستی اعلام کردن جنبش «حماس»، این تصمیم را ناشی از فشار رژیم صهیونیستی دانست.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اینکه لندن با این تصمیم بر سر راه فرصتهای دستیابی به صلح و ثبات و بازسازی نوارغزه مانع تراشی کرد، اعلام داشت: این تصمیم تجاوز به ملت ما است، ملتی که بموجب بیانیه «بالفور» با اشغالگری شدید و ظلم تاریخی روبه رو هستند.

بنابراین گزارش، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از لندن خواست که سیاست یک بام و دو هوای خود را متوقف کرده و هرچه سریعتر از تصمیم خود صرف نظر کند.

این نهاد فلسطینی اعلام کرد که با مراجع ذیربط، پیامدهای تصمیم مذکور بر روابط دو جانبه میان انگلیس و فلسطین و همچنین تاثیر آن بر نقش لندن در منطقه و محدود شدن مشارکت آن در تمامی فرایندهای سیاسی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گفته منابع خبری، «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس روز جمعه از اتخاذ تدابیر لازم برای تروریستی اعلام کردن کامل جنبش حماس و اعمال محدودیت فعالیت علیه این جنبش در انگلیس خبر داد. «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس نیز از این اقدام کشورش علیه حماس استقبال کرد.

انگلیس از سال ۲۰۰۱، تنها شاخه نظامی حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرده بود اما اکنون شاخه سیاسی این جنبش را نیز به این فهرست اضافه خواهد کرد.

آمریکا، اتحادیه اروپا، رژیم صهیونیستی و ژاپن به طور مشابه حماس را به طور کامل به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده‌اند. این در حالی است که استرالیا، نیوزیلند و پاراگوئه فقط برچسب ترور را بر شاخه نظامی حماس اعمال کرده‌اند.