اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از بهبود کیفیت هوای مناطق مرکزی استان با ورود سامانه ناپایدار بارش‌زا تا بعد از ظهر فردا یکشنبه خبر داد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امروز به دلیل مه‌آلودگی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان به بالای ۲۰۰ AQI و وضعیت بسیار ناسالم رسید، اظهار داشت: دید افقی در شهر اصفهان بر اثر مه و آلودگی صبح امروز کمتر از دو کیلومتر بود اما با ورود سامانه ناپایدار بارشی انتظار داریم این شرایط به تدریج بهبود یابد.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون شرایط جو همراهی کرده و سکون هوا مستمر نبوده است، افزود: امسال پایداری جو بیش از سه روز ادامه نداشته است در حالی که اگر مانند سال گذشته یک هفته ادامه دار بود شاید اکنون شاخص‌ها به بالای ۵۰۰ AQI می‌رسید زیرا سال‌های گذشته پس از سه روز پایداری هوا شاخص به ۱۵۰ AQI می‌رسید اما اکنون پس از ناپایداری‌های جوی و بارندگی بر اثر تولید آلاینده‌ها با یک روز پایداری هوا شاخص‌ها به بالای ۲۰۰ AQI می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: امروز آسمان بسیاری از مناطق قسمتی تا نیمه ابری است و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و ساعات صبح فردا یکشنبه نیز در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی استمرار دارد.

هنرمند ادامه داد: موج بارش‌های پراکنده برف و باران از شامگاه امروز نیمه غرب و جنوب استان اصفهان را فرا می‌گیرد و به تدریج تا روز دوشنبه در سایر مناطق استان نیز بارندگی‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش ۲ تا سه درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان امروز به ۱۵ سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما بامداد فردا به ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

هنرمند اضافه کرد: زرین شهر با دمای ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با دمای چهار درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.