نوشهر- مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر از واگذاری مدیریت پارک جنگلی صفارود رامسر به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا سنگاری اظهار داشت: با توجه به تنظیم و ابلاغ شرح خدمات مدیریت پارک‌های جنگلی کشور و در اجرای قانون برنامه ششم توسعه با عنایت به ماده سه قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، مدیریت، بهره‌وری و بهره‌برداری پارک جنگلی یادشده از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شد.

سنگاری افزود: این پارک در سال ۱۳۷۷ در هشت کیلومتری جاده رامسر به جواهرده در حوزه آبخیز ۳۰ رامسر به مساحت ۵۶ هکتار احداث و با چشم اندازهای بی نظیرش یکی از جاذبه‌های گردشگری غرب مازندران و در اختیار هموطنان و همشهریان قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران نوشهر با اشاره طرح واگذاری مدیریت پارک‌های جنگلی در غرب مازندران گفت: جلب مشارکت بخش‌خصوصی در کنار طرح‌های دولت برای اجرای برنامه‌های حفظ و حراست از منابع طبیعی و پارک جنگلی در اولویت کارهای این اداره قرار دارد و از آن استقبال می‌کنیم.

سنگاری اضافه کرد: با واگذاری پارک‌های جنگلی، بهسازی، بازسازی، زیباسازی و چابک‌سازی صورت می‌گیرد؛ چراکه با این واگذاری‌ها شاهد ایجاد تأسیسات زیرساختی در این پارک‌ها برای ارائه‌ی خدمت بهتر به مردم هستیم.

وی افزود: پس از احاله‌ی مدیریت پارک‌های جنگلی ناظرینی از کارشناسان مجرب به‌منظور نظارت بر اجرای صحیح کتابچه‌ی طرح، بر عملکرد مجری نظارت می‌کنند تا مدیریت بهره‌برداری پارک به‌درستی انجام گیرد.