زنجان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: چهار پروژه فرهنگی نیمه تمام در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ربیع احمد خانی ظهر یکشنبه در آیین رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب«تنها گریه کن» که به صورت همزمان با سایر استانهای کشور در محل فرهنگسرای امام خمینی (ره) شهر زنجان نیز برگزار شد، با بیان اینکه کتاب تنها گریه کن به قلم اکرم اسلامی تدوین و توسط انتشارات حماسه یاران در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است، گفت: این کتاب توسط فرزاد بیات موحد به رشته تحریر در آمده و توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان به چاپ رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: همچنین در برنامه استانی از کتاب «ابوبصیر» خاطرات رزمنده هشت سال دفاع مقدس خلیل ابوبصیر رونمایی شد.

احمد خانی از برگزاری ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب در استان زنجان خبر داد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار زنجان، دیدار با خانواده شهیدان، توزیع کتاب در کتابخانه های عمومی، مدارس و زندان‌ها، برگزاری آیین اختتامیه کتاب سال استان، تجلیل از خادمان نشر، پویش معرفی کتاب و اجرای طرح پاییزه کتاب از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۸۰ عنوان کتاب در استان زنجان چاپ شده است.

احمدخانی بر لزوم اشاعه فرهنگ کتاب خوانی در استان تاکید کرد و ابراز داشت: باید سرانه مطالعه کتاب در استان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه در استان زنجان ۹۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه است، افزود: در استان چهار پروژه فرهنگی نیمه تمام وجود دارد که کمبود اعتبار عامل مهم تکمیل نشدن این پروژه ها است.

احمد خانی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان خرید کتاب از ناشران استان است که مرحله اول در سال جاری در هفته کتاب و مرحله دوم نیز در آذر ماه انجام می‌شود.

گفتنی است، کتاب «تنها گریه کن» که زندگی اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان را در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن روایت می‌کند.