زنجان - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور با کسری ۳۵۰ هزار میلیاردی بودجه مواجه است و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نیز بدهی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی باقری ظهر یکشنبه در جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج که در محل جهاد دانشگاهی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه حضور بسیج در عرصه‌های مختلف همواره جریان ساز و راهگشا است، اظهار کرد: تفکر و فرهنگ بسیجی جامعه را در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار می‌دهد.

وی به مشکلات اقتصادی کشور در بخش بودجه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کشور ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و به عبارتی به اندازه کل بودجه کشور کسری داریم تا علاوه بر پرداخت بدهی، درآمد و هزینه‌های امسال برابر باشد.

باقری با بیان اینکه ورود به شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر افزایش درآمد، اعتلای کشور را به همراه دارد، افزود: افراد با این دو هدف می‌توانند وارد حوزه صنایع دانش‌بنیان شوند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم مطالعه قوانین توسط فعالان بخش علمی تاکید کرد و گفت: فعالان بخش علمی و فناوری کشور به جای اینکه منتظر حمایت و گلایه باشند باید قوانین موجود را مطالعه کنند.

باقری با بیان اینکه قانون جدید به دنبال حمایت از فرآیند و فرآورده است و این قانون برای فعالان حوزه حق تلقی می‌شود، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با ورود در اقتصاد، مشکلات کشور در بخش‌های صنعتی و اقتصادی را حل کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به سمت مسائل فناورانه حرکت کنیم، لذا در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهیم شد.