بجنورد- امام جمعه بجنورد با انتقاد از گذراندن بیهوده وقت، گفت: توسعه فرهنگ کتابخوانی، مایه طراوت جامعه اسلامی است و برای دستیابی به جامعه‌ علم محور، باید زندگی مردم با کتاب عجین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری پیش از ظهر دو شنبه در حاشیه بازدید از کتابخانه مرکزی مرحوم آیت الله مهمان نواز، اظهار کرد: کتابخانه مرکزی بجنورد شایسته مردم فرهنگی و کتاب خوان خراسان شمالی است.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: اینک که این کتابخانه به نام یک شخصیت انقلابی و فرهیخته مزین شده، یاد و خاطره اش با دمیده شدن عطر کتاب و کتابخوانی در این فضای فرهنگی جاویدان می‌ماند.

وی در این دیدار ضمن تأکید بر نقش محوری کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه، افزود: توسعه فرهنگ کتابخوانی، مایه طراوت جامعه اسلامی است و برای دستیابی به جامعه‌ای توسعه‌یافته و علم محور، باید زندگی مردم با کتاب عجین شود.

حجت الاسلام نوری با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، اظهار داشت: فعالان فرهنگی در تعمیق و ترویج این فرهنگ ارزشی نقش تأثیرگذاری دارند.

امام جمعه بجنورد بیان داشت: کتاب باید در متن زندگی مردم قرار گیرد؛ معمولاً بر پرهیز از موازی‌کاری توصیه می‌شود، اما به فرموده رهبر معظم انقلاب در بحث کتاب و کتابخوانی اگر صدها موازی‌کاری هم باشد، بازهم جا دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در انتها گفت: انتظار من از مردم بجنورد و استان خراسان شمالی این است که با فراهم شدن چنین ظرفیتی در محل زندگی خود، بیش از پیش به امر مطالعه و کتابخوانی توجه کنند؛ اگر ما می‌خواهیم به سمت توسعه یافتگی برویم باید به کتاب و کتابخانه‌ها توجه کنیم و باید به جای اینکه وقت خودمان را به بطالت بگذرانیم با حضور در این مراکز، آینده خود، فرزندان خود و جامعه خود را بسازیم.