گرگان- فرمانده پلیس راه استان گلستان از مشارکت ۲۱۰ نیروی پلیس راه در طرح زمستانه استان خبرداد.

سرهنگ علی عبدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طرح زمستانه از اول آذر آغاز و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد و هدف آن تسهیل در عبور و مرور بخصوص برای محورهای زمستانی، رسیدگی سریع به حوادث و کمک به در راه ماندگان است.

فرمانده پلیس راه استان گلستان افزود: همکاران پلیس در قالب ۶۵ تیم، ۱۰ پاسگاه و پست پلیس در این مدت بر تردد مسافران و خودروها نظارت دارند.

عبدی با بیان اینکه راهداری، هلال احمر، اورژانس، فرمانداری و شهرداری‌ها در این رزمایش حضور دارند، ادامه داد: سایر دستگاه‌های امداد و خدمات رسان پس از رزمایش امروز فعالیت مشترک خود را با ما آغاز کردند و به صورت شبانه روزی در محورهای برفگیر و کوهستانی مستقر خواهند شد.

وی بیان کرد: از نظر نیروی انسانی ۲۱۰ نفر در حوزه پلیس راه و ۶۵ دستگاه خودرو در قالب ۶۵ تیم مستقر خواهند شد.

فرمانده پلیس راه گلستان تصریح کرد: از محورهای کوهستانی بازدیدهایی داشتیم و امکانات لازم در این مناطق مستقر شده است.

عبدی درباره حوادث سال گذشته هم گفت: سال گذشته علی رغم تلاش همه دستگاه‌ها دو فقره تصادف منجر به فوت در محورهای کوهستانی داشتیم.

وی افزود: همچنین ۱۷ فقره تصادف جرحی و ۴۸ فقره تصادف خسارت منجر به کروکی داشتیم که نسبت به سال گذشته کاهشی بوده؛ البته کرونا بر این کاهش تاثیر گذاشته است.

فرمانده پلیس راه گلستان یادآور شد: امسال از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال گذشته افزایش هفت درصدی تردد در همه محورهای استان را شاهد هستیم.