ورزقان- امام جمعه ورزقان گفت: مردم ورزقان از خدمات بهداشتی و خدماتی محروم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی پورمحمد شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیران بیمارستان و کمیته امداد ورزقان با بیان اینکه کمبودها و نارسایی‌ها در ورزقان زیاد است، گفت: مردم این شهرستان روی طلا نشسته‌اند اما از داشتن امکانات رفاهی، بهداشتی و فرهنگی متعدد محروم هستند.

امام جمعه ورزقان با طرح این سوال که “چرا شهرستان ما به جلو حرکت نمی‌کند؟ ”، خاطرنشان کرد: مسئولان باید وحدت و همدلی را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند و مردم هم بایستی با مطالبه‌گری، اجازه کم‌کاری و سوءاستفاده از موقعیت‌ها را به مسئولان ندهند.

وی اظهار داشت: شرایط شهرستان ورزقان به گونه‌ای است که روی گنج و نعمات خدادادی قرار دارد اما محروم است و رفع این محرومیت نیازمند تلاش تمام مسئولین شهرستان به دور از هرگونه بازی‌های سیاسی است.

وی با اشاره به محرومیت شدید منطقه افزود: با گذشت ۹ سال هنوز آثار زلزله سال ۹۱ در ورزقان باقی‌مانده است و بسیاری از روستاییان در فقر مطلق به سر می‌برند.

امام جمعه ورزقان خاطرنشان کرد: انتظار از مسئولین منطقه و شهرستان این است که تلاش کنند ضمن جلب حمایت شرکت‌های فعال در منطقه، اقدامات سریع در جهت هزینه کرد کمک‌های نقدی در رفع معضلات و مشکلات مردم محروم به عمل آورند.

بیمارستان ورزقان از لحاظ مدیریتی و نیروی انسانی مورد بی‌مهری قرار گرفته است

رئیس بیمارستان ورزقان نیز در این دیدار گفت: بیمارستان ورزقان سال‌هاست از لحاظ مدیریتی و نیروی انسانی مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

ابراهیم فریار افزود: شرکت مس ۵ میلیارد تومان برای بیمارستان ورزقان اعتبار تخصیص داده بود، از این رقم ۵۰۰ میلیون تومان جهت اعتباربخشی هزینه شده و از زمانی که بنده آمدم ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بود.

وی ادامه داد: در دهه اول مهرماه با نظر مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مدیر شبکه بهداشت ورزقان و بنده قرار شد تا پول باقی‌مانده را هزینه کنیم، البته نظر دانشگاه علوم پزشکی تبریز این بود ۳ میلیارد تومان برای توسعه فضای فیزیکی و ۲ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات بیمارستان ورزقان هزینه کنیم.

رئیس بیمارستان ورزقان با ذکر این‌که بروکراسی و روند خرید میلیاردی تجهیزات برای ادارات دولتی سخت‌تر است، گفت: طبق جلسه‌ای که در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز داشتیم قرار بر این شد تا ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باقی‌مانده صرف تجهیز بیمارستان ورزقان شود و در همان جلسه از من نیازمندی‌های بیمارستان را پرسیدند، ما هم به فراخور نیازهای پزشکان دستگاه‌هایی را درخواست کردیم.