قزوین- مدیرکل حوزه هنری استان قزوین گفت: جامعه تشنه دریافت هنر تراز انقلاب اسلامی است و دفتر هنر مردمی می‌تواند تسهیلگر ارتباط این دو با هم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا امامقلی شب گذشته در آئین امضا تفاهم‌نامه بین حوزه هنری و سپاه استان قزوین با موضوع برپایی دفتر مردمی هنر که در معراج الشهدای قزوین برگزار شد اظهار کرد: عنصری که تمیز دهنده ملت ایران اسلامی با سایر ملل تعریف می‌شود امروز شجره طیبه بسیج است و علت آن هم این است که خیلی‌ها از بسیج هویت می‌گیرند.

مدیرکل حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: در آسمان گفتمانی انقلاب هنر جدا از مبارزه نیست و خط مشی ما در حوزه هنری پیام امام خمینی در سال ۶۷ است.

وی با بیان این موضوع که مبارزه همواره ادامه دارد گفت: در هنر نیز مبارزه ادامه دارد و تنها ابزار ما در این میدان متفاوت است و باید از آن برای تبیین اهداف و ارزش‌ها بین تک تک افراد جامعه بهره برد.

امامقلی تصریح کرد: حوزه هنری مرزبان هنر انقلاب اسلامی است و در حال حاضر در این مرز تهدیدهایی وجود دارد و کار کاملاً به صورت آماده باش در این میدان قرار داریم.

مدیرکل حوزه هنری با اشاره به موضوع تفاهم نامه بیان کرد: در صورت عملیاتی شدن دفتر مردمی هنر که یک ایده خلاقانه و برای اولین بار در سراسر کشور است اتفاق بیفتد قدم بزرگی در جهت آرمان‌های انقلاب اسلامی که در واقع یک انقلاب فرهنگی است برداشته می‌شود.

وی یادآور شد: ما امروز در تولید به سمت خوبی حرکت می‌کنیم و در توزیع هم مشکل نداریم ولی در ترویج کار خود تحول می‌خواهیم و همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز تصریح کرده‌اند باید نامتوازن عمل کنیم، کوچه به کوچه هنرگردانی هنر انقلاب را انجام دهیم و در مساجد، محله‌ها و خانه‌ها آن را ترویج کنیم و در این زمینه چه شبکه ای قوی‌تر از بسیج که در تک تک سنگرهای ما یعنی مساجد و… حضور دارد و می‌توانیم در کل این شبکه به واسطه هنر انقلاب خون تازه ای در رگ‌های آن وارد کنیم

امامقلی تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم دفتر هنر مردمی منشأ اتفاقات خیری در قزوین باشد و به یک تبعیض به صورت تدریجی پایان ببخشد.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم امکانات خود را به شهرستان‌ها ببریم و محله به محله هنر انقلابی را ترویج دهیم چرا که این تشنگی در جامعه وجود دارد و در این میان کمک بسیج هنرمندان و مجموعه سپاه می‌تواند اثرگذار و امیدبخش باشد.