زنجان-رئیس هیئت تکواندو استان زنجان تاکید کرد: تکواندو زنجان باوجود شرایط کرونایی به فعالیت‌های خود ادامه داده و متوقف نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سپهری قبل از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز شاهد از سرگیری فعالیت‌های ورزشی در کشور بعد از ۲۱ ماه درگیری با ویروس کرونا هستیم، گفت: بدون شک ورزش یکی از عرصه‌هایی است که بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده و امروز شاهد از سرگیری این فعالیت‌ها و نیز موفقیت‌های روزافزون بعد از استقرار دولت سیزدهم هستیم.

وی با یادآوری اینکه تکواندو یکی از رشته‌هایی است که در ماه‌های اخیر به موفقیت‌های ارزشمندی دست یافته است، اظهار کرد: تکواندو زنجان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تلاش کرده است از همه ظرفیت‌ها برای کسب موفقیت‌های روزافزون استفاده کند.

سپهری با بیان اینکه در ماه‌های اخیر نزدیک به ۴۰۰۰ نفر از اعضای خانواده تکواندو بعد از چند ماه دوری، دوباره گرد هم آمده‌اند، عنوان کرد: نمونه عینی این موفقیت‌ها کسب پنج مدال بین‌المللی در ماه‌های اخیر توسط سپیده سفری، سیاوش بیات، امیرسینا بختیاری و سونا رزاقی در رقابت‌های جام فجر، آزاد آسیا و پومسه قهرمانی جهان بوده است.

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان خاطرنشان کرد: علاوه بر این شاهد حضور نگار مددخانی از زنجان به عنوان مربی تیم‌ملی پومسه در رقابت‌های قهرمانی جهان در کره‌جنوبی بودیم.

سپهری در ادامه با تاکید بر اینکه موفقیت تکواندو در گرو پرهیز از حواشی است، ادامه داد: بی‌تردید ایجاد حاشیه نه برای تکواندو، بلکه برای هر رشته ورزشی دیگر به عنوان سم بوده و مانع از قرار گرفتن در مسیر توسعه می‌شود اما متاسفانه این روزها شاهد تخریب چهره‌های تاثیرگزار و دلسوز تکواندو کشور هستیم.

وی با ابراز تاسف از برخی انتقادهای مغرضانه به خاطر نتیجه نگرفتن تیم‌ملی تکواندو در المپیک، اظهار کرد: کسانی که مغرضانه درخصوص عملکرد فدراسیون تکواندو قضاوت می‌کنند، موفقیت‌هایی چون درخشش پاراتکواندوکاران در پارالمپیک، موفقیت پومسه‌روها و اقدامات توسعه‌ای فدراسیون در سال‌های را نمی‌بینند و یا برنمی‌تابند.

سپهری تاکید کرد: باید پذیرفت در ایامی که تکواندو به سمت و سوی قاره اروپا چرخشی محسوس داشته، ایجاد تغییرات لازمه پیشرفت فدراسیون تکواندو بوده که قطعاً مدیران متبحر فدراسیون با جریانسازی خون تازه و نیز استفاده از مهره‌های جدید و پرانرژی در بدنه تکواندو کشور، جایگاه واقعی این ورزش المپیکی را در تارک جهان باز پس خواهند گرفت.