سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر لزوم ارائه آموزش های مدیریت بحران به ویژه برای وقوع زلزله، از سوی شبکه های صدا و سیما تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در دیدار با سعید اشناب رئیس شبکه ۵ سیما، بر لزوم آموزش و ارتقای آمادگی شهروندان از طریق تولید برنامه های آموزشی تاکید کرد و گفت: محصولات و برنامه های آموزشی مدیریت بحران باید از نظر محتوا غنی و از نظر فنی حرفه ای تولید شود تا مورد استقبال مخاطب قرار گیرد.

نصیری با بیان اینکه مدیریت بحران و رسانه هر دو به شناخت و همکاری با یکدیگر نیازمند هستند، افزود: تولید محصولات آموزشی در حوزه مدیریت بحران نیازمند شناخت دقیق مفاهیم این حوزه است و برای رسیدن به درک مشترک و شناخت مفاهیم تخصصی نیازمند همکاری نزدیک بین مدیریت بحران و رسانه هستیم و باید آمادگی داشته باشیم تا فرهنگ ایمنی ترویج و مطالبه گری شود.

وی با اشاره به اینکه هر حادثه ای در تهران در بُعد ملی مطرح می شود، گفت: به همین دلیل شهردار باید جانشین وزیر کشور در مدیریت بحران تهران باشد و نقش مسئولان در مدیریت بحران باید کاملا تعریف شده باشد و رسانه این نقش ها رو خوب بشناسد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و شبکه ۵ سیما در زمینه تولید محصولات آموزشی تا کنون یک مسیر همکاری را طی کرده اند که برای ادامه این روند نیازمند بازبینی، بازنگری و بروز رسانی و نیازمند شناخت نقاط قوت و ضعف هستیم.

نصیری افزود: به دلیل اهمیت اطلاع رسانی و آموزش شهروندان یکی از پایگاه مدیریت بحران با عنوان استودیو شهر آماده را در اختیار شبکه پنج سیما قرار داده ایم و باید از این ظرفیت برای آموزش مدیریت بحران و ارتقای فرهنگ ایمنی شهروندان بهره برداری شود.

وی تاکید کرد: مدیریت بحران زنجیره‌ای به هم پیوسته است که رفتارهای فردی تک تک مردم در افزایش یا کاهش اثرات بحران تاثیر بسزایی دارد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اهمیت آموزش مدیریت بحران در سنین کودکی عنوان کرد: در کشورهای پیشرفته آموزش مدیریت بحران از سنین کودکی و از مدارس آغاز می شود.

نصیری با تاکید بر تولید محتوای آموزشی برای زمان قبل و بعد از وقوع زلزله عنوان کرد: مردم باید آموزش ببینند تا بدانند قبل و هنگام وقوع زلزله چه اقدامی انجام دهند همچنین تولید برنامه های آموزشی نباید موجب ایجاد ترس و وحشت در مردم شود.

سعید اشناب رئیس شبکه پنج سیما نیز در این نشست تصریح کرد: شبکه پنج سراسری است و نگاه ملی دارد و برنامه های آموزشی مدیریت بحران با این نگاه تولید می شود.

وی از همکاری با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران استقبال کرد و افزود: از لحاظ تولید محصولات آموزشی مدیریت بحران در کشور دچار فقر هستیم و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این زمینه پیش قدم بوده است.

همچنین در این نشست گزارشی از همکاری شبکه پنج سیما و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در تولید آثار آموزشی و فرهنگ سازی ارائه و برگزاری دوره های افتخاری خبرنگار تخصصی مدیریت بحران، تولید مستندهای آموزشی مدیریت بحران مانند معرفی راه های اضطراری، شبکه هشدار سریع زلزله و ... پیشنهاد شد.