رشت- استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت نظارت بر زنجیره تولید تا توزیع، گفت: وجود ناهماهنگی در میان دستگاه های متولی موضوع تنظیم بازار پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه مشترک کارگروه‌های تنظیم بازار و ساماندهی گندم، آرد و نان گیلان با اشاره به وضعیت بازار، قیمت کالاها و گلایه‌های مردم، اظهار کرد: این گلایه‌های به حق بوده و اعضای کارگروه ستاد تنظیم بازار در گیلان باید بر اساس وظایف خود اقدامات مناسبی در زمینه انجام دهند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم در این باره مردم دچار آسیب شوند، گفت: با مدیریت درست باید جلوی بی ثباتی قیمت‌ها و کمبود کالاها در بازار را بگیریم.

استاندار گیلان همچنین در ادامه بر ضرورت تقویت ظرفیت‌های تولید داخل اشاره و اضافه کرد: خط قرمز ستاد تنظیم بازار باید افزایش قیمت‌ها و کمبود کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم باشد.

وی با تأکید بر لزوم نظارت و توجه به زنجیره تولید تا مصرف و با بیان اینکه نباید اجازه دهیم این زنجیره دچار آسیب شده و از هم گسسته شود، تصریح کرد: متأسفانه در این زنجیره عده‌ای به عنوان واسطه هم به تولیدکنندگان و هم به مصرف کنندگان آسیب وارد می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه وجود ناهماهنگی در میان دستگاه‌های متولی در موضوع تنظیم بازار پذیرفته نیست، ادامه داد: حضور بسیج در راستای نظارت بر بازار به واسطه تفاهم نامه معاون رئیس جمهور و بسیج مستضعفین می‌تواند در کنترل و پایش بیشتر مؤثر باشد.

وی همچنین با اشاره به پرداخت یارانه گندم از سوی دولت، تأکید کرد: دادن نان با کیفیت به مردم بسیار حائز اهمیت است و باید دستگاه‌های متولی در این زمینه نظارت‌ها داشته باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ذخیره مناسبی از گندم در استان داریم، گفت: ستاد تنظیم بازار باید ماهانه گزارشی از میزان ذخیره گندم در اختیار ما قرار دهد.