گرگان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: ارادت مردم گرگان به اهل بیت (ع) باعث ایجاد حماسه ۵ آذر گرگان شد و می توان گفت شهدای این روز اولین شهدای حرم کشور بوده اند.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۵آذر روز ملی ظلم سیزی و ولایت مداری مردم گرگان بود چرا که نقطه آغاز این اتفاق بر می گردد به ۲۹ آبان سال ۵۷ که رژیم پهلوی به حرم امام رضا (ع) حمله و هتک حرمت می کند.

وی افزود: در پی اعتراض به این اقدام مردم گرگان در یک اقدام خودجوش در امام زاده عبدالله با ظرفیت ۵۰ هزار نفر تجمع می کنند.

گرزین ادامه داد: رژیمی پهلوی با دیدن جمعیت عظیم ترس عجیبی پیدا کرد در همان آغاز تجمع با حمله وحشیانه مردم ولایت مدار گرگان را به خاک و خون کشید که ۱۴ نفر به شهادت رسیدن که حتی شهدای حماسه تبریز و قم نیز به این اندازه نبوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: این اتفاق حاکی از روحیه ولایت مداری، ارادات مردم گرگان به اهل بیت (ع) و روحیه ظلم ستیزی، حماسی و مبارزات مردم گرگان برای دفاع از حق و حقیقت است و با این نگاه می توان گفت شهدای ۵ آذر گرگان جز اولین شهدای حرم کشور بوده اند.

وی ادامه داد: به پاسداشت این اتفاق مهم این روز توسط شورای اسلامی به عنوان روز ملی گرگان معرفی شد و با پیگیری های انجام شده در تقویم نیز به عنوان روز ملی گرگان به ثبت رسید.

گرزین با بیان اینکه این ایام را باید گرامی داشت، خاطرنشان کرد: روحیه ایثار و خروش و ظلم ستیزی ولایت مداری و دفاع از حرم که در مردم گرگان وجود دارد و امروزه نیز بعد از سال ها شهدای حرمی از استان گلستان تقدیم شده اند نشان زنده ماندن همین فرهنگ و الگو در مردم گلستان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: این روحیه همان روحیه بسیجی است که امام با تشکیل بسیج به آن روحیه سراسری و بین المللی و جهانی عرضه کرده اند.

وی ادامه داد: عناصر مهم روحیه بسیجی ولایت مداری ظلم ستیزی و مبارزه با طاغوت و کفر و شرک و نفاق است که همه این عناصر را در مردم گرگان در قبل از جمهوری اسلامی مشاهده می کنیم و مردم گرگان جز پیشرو ترین ایرانیان در عمل و نشان دادن روحیه بسیجی هستند.

گرزین با بیان اینکه گرگانی ها جز بهترین بسیجیان انقلاب اسلامی هستند، افزود: مقام معظم رهبری نیز تاکید می فرمایند به جوانان گرگانی حماسه روز ۵ آذر را یادآوری کنید و به خوبی برای آنها تبیین کنید.