رشت- قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به تقارن یوم الله ۹ دی با ایام فاطمیه، گفت: امسال برنامه های این ایام با صبغه فاطمی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری بعد از ظهر پنج شنبه در نشست بزرگداشت یوم‌الله نهم دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) استان گیلان، اظهار کرد: بسیجیان سربازان واقعی انقلاب و پاسدار دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی با اشاره به حضور بسیجیان در همه عرصه‌ها، گفت: آنها در راستای تداوم و تعالی انقلاب در همه عرصه‌ها و حوادث حضور داشته و از هیچ تلاشی برای حفظ انقلاب و نظام دریغ نکرده‌اند.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه بسیجیان در برای خنثی کردن توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان همیشه پیشگام بوده‌اند، ادامه داد: در خنثی کردن فتنه سال ۸۸ نیز نقش بسیجیان غیر قابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه دشمن همه امکانات و ابزارهای خود را برای نابودی نظام اسلامی و انقلاب در سال ۸۸ بسیج کرده بود، تصریح کرد: امداد غیبی، هوشیاری و هدایت رهبر معظم انقلاب و حضور پرشور و حماسی ملت ایران زمینه خلق حماسه ۹ دی و خنثی شدن فتنه دشمنان را فراهم کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه رهبری مسئله فتنه و فتنه گران را از مسائل مهم و خط قرمز عنوان کردند، گفت: زنده نگهداشتن یاد حماسه نهم دی ماه و ابعاد مختلف فتنه ۸۸ باید برای مردم تبیین شود.

احیای ستاد بزرگداشت یوم الله نهم دی ماه

وی همچنین با اشاره به حضوری حماسی و آگاهانه مردم گیلان در ۸ دی ماه سال ۸۸، اظهار کرد: حماسه ۸ دی تحسین همگان را به دنبال داشت و رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره کرده‌اند.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه برنامه‌های امسال نهم دی ماه با شعار «یوم‌الله نهم دی، تجلی وحدت ملی و رمز عبور از فتنه» برگزار می‌شود، افزود: این شعار یوم‌الله نهم دی را به عنوان نماد وحدت مردم ایران حول محور ولایت فقیه در برابر فتنه‌گران و دشمنان نظام معرفی می‌کند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه با احیای ستاد بزرگداشت یوم الله نهم دی ماه، تعهد شاهد شکوفایی و نوآوری در برنامه‌های این ستاد خواهیم بود، اظهار کرد: ستادهای استانی و شهرستانی پس از تشکیل ستاد مرکزی تشکیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری یک مراسم محوری سلامت‌محور به شکل همزمان در سراسر کشور با حضور سخنرانان ملی و همچنین برنامه‌های متعدد تبیینی و اجرایی آغاز شده است.

حجت‌الاسلام اشجری با اشاره به همزمانی یوم‌الله نهم دی با ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س)، تاکید کرد: برنامه‌های بزرگداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در سال‌جاری با صبغه فاطمی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است در این نشست ۱۰۷ مصوبه به منظور پاسداشت یوم‌الله ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در استان گیلان به تصویب رسید.