میامی- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان گفت: برای سال ۱۴۰۱ نرخ رشد ۹ درصدی در بخش کشاورزی استان در نظر گرفته شده که باید برای تحقق آن تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عبدالله‌زاده، ظهر یکشنبه در جلسه طرح آمایش و تقسیم کار ملی که به میزبانی سالن جلسات فرمانداری میامی برگزار شد با بیان اینکه بنا بر تصمیم دولت سیزدهم، تکالیفی برای استان‌ها در خصوص رشد اقتصادی در نظر گرفته شده که باید تلاش کنیم آن را محقق سازیم، ابراز کرد: طبق این برنامه ریزی ها، برای استان سمنان، نرخ رشد ۸.۶ درصدی طی سال آتی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه نرخ رشد در بخش کشاورزی استان سمنان برای سال آینده ۹ درصد در نظر گرفته شده است، بیان کرد: باید در بخش صنعت رشد ۱۲ درصدی، در بخش معدن رشد ۱۲.۵ درصدی و خدمات رشد هفت درصدی را داشته باشیم که میانگین آن حدود ۸.۶ درصد می‌شود.

معاون مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان با بیان اینکه نظام بودجه‌ای کشور قرار است بر اساس برنامه تدوین شود و هدف از برگزاری این جلسه در شهرستان‌های استان، شنیدن و احصای ایده‌ها و نظرات و تشکیل اتاق فکر است، ابراز داشت: از فعالان و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان می‌خواهیم که با در نظر گرفتن شرایط و محدودیت‌های کشور، چالش‌ها و ایده‌ها و راه‌حل‌های خود را ارائه کنند.

فرماندار میامی نیز در این نشست با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت بسیار خوبی برای رشد و توسعه همه‌جانبه دارد اما باید گفت رشد و ارتقای اقتصادی مستلزم همیاری تمامی دستگاه‌ها و فعالان و اقتصادی و تولیدکنندگان است، گفت: ۳۷ درصد محصولات کشاورزی استان در شهرستان میامی تولید می‌شود که نشان می‌دهد نقش میامی در رشد اقتصادی استان طی افق ۱۴۰۱ بی بدیل خواهد بود.

احمد ملایری با بیان اینکه در شهرستان، معادن بسیار غنی کرومیت و مس را داریم که حدود ۲۰ درصد کرومیت کشور در میامی تولید می‌شود و معادن شهرستان ظرفیت بسیار خوبی دارند، افزود: وجود ده کاروانسرا در شهرستان میامی نیز نشان‌دهندۀ ظرفیت شهرستان در بخش گردشگری است که یک کاروانسرا در شهر میامی و یک کاروانسرا در روستای عباس‌آباد واقع شده و در مسیر زائران و مسافران قرار دارد و نیاز است تا مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد