شهرکرد- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حال جنگل های زاگرس خوب نیست، گفت: پویش «بذر کاری» در استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل صالحی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم پویش بذر کاری با اشاره به ضرورت احیا، حفاظت و توسعه جنگل‌ها، اظهار کرد: حال جنگل‌های زاگرس خوب نیست.

وی با بیان اینکه تخریب انسانی و طبیعی همچون آفات و بیماری‌ها جنگل‌های زاگرس را به خطر انداخته است، عنوان کرد: طی ۵۲ سال گذشته ۳۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس مورد تهدید و تخریب قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امنیت حیاتی انسان‌ها به حیات جنگل‌ها وابسته است، ادامه داد: هر فرد باید خود را تأثیر گذار در توسعه، احیا و سرسبزی جنگل‌ها بداند و در این راه قدم بردارد.

صالحی به اجرای پویش «بذر کاری» در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: این پویش در شهرستان‌های ده گانه در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در ۲۹۰ هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری بذر درختان جنگلی مقاوم به شرایط استان کاشته می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری به استفاده از ظرفیت مردم برای احیا و حفاظت از جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: سرانه سبز در استان ۰.۴ هکتار به ازای هر نفر است که باید این مهم افزایش یابد.