خرمشهر- سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: با توجه به مطالبات معلولان بازارچه‌ای راکد در خرمشهر وجود دارد که در صورت معرفی سرمایه‌گذار و موافقت شهرداری این بازارچه راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر عمیدزاده ظهر امروز چهارشنبه با حضور نمایندگان ادارات خرمشهر، سرپرست اداره بهزیستی این شهرستان و نمایندگان معلولان در نشست مناسب سازی گفت: در خصوص اشتغال معلولان بهزیستی سه نوع اشتغالزایی وجود دارد که نوع اول از طریق آزمون‌های رسمی است.

وی، نوع دوم اشتغالزایی معلولان را در شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی به طور قراردادی اعلام کرد و افزود: نوع سوم اشتغال نیز از طریق پرداخت تسهیلات به متقاضیان است.

سرپرست فرمانداری خرمشهر بیان کرد: با توجه به مطالبات معلولان بازارچه‌ای راکد در خرمشهر وجود دارد که در صورت معرفی سرمایه‌گذار و موافقت شهرداری این بازارچه برای اشتغال معلولان راه اندازی خواهد شد.

عمیدزاده در ادامه وجود رمپ را در دستگاه‌های دولتی این شهرستان لازم دانست و تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی خرمشهر بدون استثنا باید رمپ باید داشته باشند و اگر ندارند باید در اولین زمان ممکن آن را ایجاد کنند.

وی همچنین بر حقوق اولیه معلولان تاکید کرد و گفت: در بحث مناسب سازی نیز باید این امر انجام شود چون مناسب سازی معابر و خیابان‌ها و سایر مراکز بودجه بین المللی نمی‌خواهد.

به گزارش خبرنگار مهر، عمده مطالبات نمایندگان معلولان خرمشهر در خصوص اشتغالزایی، مسکن، انتصاب مشاور در حوزه معلولان در شهرداری، فرهنگ سازی، وجود سگ‌های ولگرد و سایر موارد بود.

همچنین در این نشست شرکت‌های «نساجی بردیا»، «پیچ گستر اروند»، «عطر تن آرای اروند» و «فن آور یدک اروند» به دلیل به‌کارگیری افراد دارای معلولیت از سوی سرپرست فرمانداری و سرپرست بهزیستی تقدیر شدند.