خانمیرزا- فرماندار خانمیرزا گفت: با اجرای پروژه «کره بس» می‌توان از نابودی ۲۳ هزار هکتار از اراضی دشت «خانمیرزا» جلوگیری کرد.

یوسف مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پروژه «کره بس» بیش از ۲۴ سال است که کلنگ زنی شده، اظهار کرد: متولی اجرای این پروژه در گذشته شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه «کره بس» دارای تخصیص منابع آب و ردیف بودجه ملی است، عنوان کرد: سال ۹۷ به درخواست جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری این پروژه برای اجرا به این سازمان واگذار شد.

فرماندار خانمیرزا با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان بیش از چهار میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده است، تصریح کرد: به دلیل بالا بودن هزینه تکمیل پروژه «کره بس» اعتبارات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری پاسخگو نیست و نیاز است با استفاده از تبصره ماده ۲۷ قانون از ظرفیت بخش خصوصی این پروژه تکمیل شود.

مرادی ادامه داد: تکمیل این پروژه بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه «کره بس» نقش زیربنایی و حیاتی برای شهرستان «خانمیرزا» و بخشی از شهرستان «لردگان» دارد، افزود: ۲۳ هزار هکتار از اراضی این دشت در حال نابودی است که با اجرای این پروژه می‌توان از این مهم جلوگیری کرد.

فرماندار خانمیرزا با بیان اینکه گندم استراتژیک استان در گذشته از این دشت تأمین می‌گردید، گفت: به دلیل بحران آب و فرونشست زمین کشاورزی در این منطقه با مشکل مواجه شده است.

مرادی با اشاره به اینکه کشاورزی در این منطقه در حال نابودی است، اظهار کرد: با اجرای پروژه «کره بس» ۵۰ هزار نفر در بخش کشاورزی، دامپروری و صنعت فعال می‌شوند و آب شرب این جمعیت تأمین می‌گردد.

وی ادامه داد: دشت «خانمیرزا» طی چند سال گذشته بین ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر دچار فرونشست شده است.