بانه- مدیر مرکز اسلامی بانه گفت: فتاوای رهبر معظم انقلاب در خصوص حرمت مقدسات اهل سنت موجب خوشحالی مسلمانان جهان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا عابد نقیبی روز پنج شنبه در همایش طلاب و روحانیون اهل سنت بانه که با حضور دبیر کل مجمع جهانی تقریب برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان مرزی بانه با مردمانی غیور و مرزدارانی امین عاشق انقلاب و رهبری بوده و سالیان متمادی از مرزهای کشور دفاع می‌کنند.

وی افزود: تقدیم هشت شهید روحانی و صدها شهید دیگر گویای مجاهدت و ایثارگری مردم بانه است.

ماموستا نقیبی خاطرنشان کرد: روحانیون اهل سنت جزو اولین گروه‌هایی بودند که با امام خمینی (ره) بیعت کردند و پس از امام راحل نیز با امام خامنه ای (مدظله العالی) تجدید میثاق کردند.

وی افزود: امروز شاهد این واقعیت هستیم که انقلاب اسلامی ایران اولین کشوری است که ندای وحدت اسلامی را فریاد زده است و به الگویی برای همه آزادی خواهان تبدیل شده است.

ماموستا نقیبی خاطرنشان کرد: فتاوای رهبر معظم انقلاب در خصوص حرمت مقدسات اهل سنت موجب خوشحالی مسلمانان جهان شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی و اندیشه‌های مقام معظم رهبری به توفیقات مسلمانان در برابر کفر جهانی، کمک راهبردی کرده است.

ماموستا نقیبی تصریح کرد: جامعه روحانیت در استان مرزی کردستان در راستای روشنگری و هدایت افکار عمومی مجاهدانه در تلاش هستند لذا از مسئولان کشوری و استانی انتظار می‌رود که توجه ویژه ای به این قشر داشته باشند و مشکلات و دغدغه‌های معیشتی آنان را رفع کنند.

مرزداران بانه‌ای پیشگام در دفاع از ارزش‌های انقلاب هستند

فرماندار بانه نیز در این مراسم اظهار کرد: مرزداران بانه‌ای با تقدیم ۲۳۰۰ شهید و جانباز دین خود را به انقلاب ادا کرده اند و آماده هرگونه مجاهدت و ایثار در این عرصه هستند.

اسماعیل رستم پور افزود: مرزداران بانه‌ای همواره برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی پیشرو و پیشگام بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا تعریفی از برادری و برابری انجام داده اند و به همه ما درس ایثار و فداکاری ارائه کرده اند.

فرماندار بانه در پایان سخنان خود از دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مسئولان مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خواست که نگاه ویژه ای به مبحث معیشت و دغدغه‌های جامعه روحانیت این شهر مرزی داشته باشند.