ساری- دبیر کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان، تامین نیازهای ضروری جوامع انسانی از طریق گسترش فرهنگ غدیر را کلید حل مشکلات عصر حاضر دانست.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بنیاد بین المللی غدیر با انگیزه معرفی فرهنگ نورانی غدیر و مصحف شریف نهج البلاغه، کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان برگزار می‌کند، افزود: این کنگره با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه، استانداری، دانشگاه‌ها، مراکز علمی، فرهنگی و غیره در استان مازندران برگزار می‌شود.

وی ضمن دعوت از اندیشمندان، صاحبنظران ومحققان برای مشارکت در این حرکت علمی اظهار داشت: آشنایی با فرهنگ غدیر به عنوان الگوی حکومتی برای جوامع انسانی، آشنایی با نهج البلاغه به عنوان گنجینه بیکران معارف اسلامی و گشوده افق‌های جدید با بهره گیری از سرچشمه‌های غدیر و نهج البلاغه از جمله اهداف کنگره است.

وی با تاکید براینکه تأمین نیازهای ضروری جوامع انسانی از طریق گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه به عنوان کلید حل مشکلات عصر حاضر از آن به عنوان دیگر اهداف کنگره بیان کرد و گفت: مقابله علمی با بحران‌های مختلف فردی و اجتماعی حاکم بر جوامع انسانی از منظر نهج البلاغه و گسترش فرهنگی غدیر و ترویج نهج البلاغه خوانی در جهان از دیگر اهداف است.

حجت الاسلام ابراهیمی، غدیر و پیام‌های جهانی، تبیین مبانی معرفتی فرهنگی غدیر در قرآن مجید و سیره معصومین، غدیر از منظر حضرت علی (ع)، فرهنگ غدیر از نگاه متفکران و اندیشمندان غیرمسلمان، نقش و رسالت رسانه‌ها در گسترش جهانی فرهنگ غدیر را از دیگر محورها بیان کرد.

دبیر کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر، مروجان و پژوهشگران جهانی فرهنگ غدیر، نقش انقلاب اسلامی در گسترش جهانی فرهنگ غدیر، اتحاد و انسجام اسلامی با رویکرد واقعه غدیر، نقش فرهنگ غدیر در انقلاب جهانی مهدی موعود (عج) و تبیین جایگاه فرهنگ غدیر در فرهنگ عامه از دیگر محورها است.

وی ادامه داد: نقش زمامداران شیعی طبرستان در گسترش فرهنگ غدیر، بنیاد بین المللی غدیر، ضرورت‌ها و راهکارهای توسعه از دیگر محورها است.

حجت الاسلام ابراهیمی آخرین مهلت ارسال مقاله را پایان فروردین ۱۴۰۱ اعلام کرد و با بیان اینکه زمان و مکان همایش بعداً اطلاع رسانی می‌شود، آدرس سایت جشنواره را http://www.co-ghadir1401mazandaran.ir/ اعلام کرد.