ری- دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر از وظایف پلیس نیست گفت: پلیس در بازپروری معتادان متجاهر رویکرد جهادی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسکندر مؤمنی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین ماده ۱۶ مهر سروش در بخش کهریزک که با همراهی حسین توکلی کِجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سردار رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ و سایر مسئولین انجام شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پلیس فقط وظیفه جمع آوری و انتقال معتادان متجاهر را بر عهده دارد اظهار داشت: نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر جز وظیفه‌ها و مسئولیت‌های پلیس نیست و پلیس به صورت جهادی این کار را انجام می‌دهد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به راه اندازی مرکز نگهداری مهر سروش در اواخر سال ۱۳۹۷ افزود: این مرکز ظرفیت نگهداری ۷۵۰ نفر را دارد.

مؤمنی با اشاره به آموزش و مهارت آموزی به مددجویان عنوان داشت: در این مراکز نگهداری پس از سم زدایی و اقدامات روان درمانی مهم‌ترین موضوع که به آن به طور جدی پرداخته می‌شود مهارت آموزی و آموزش یک حرفه و شغل است که به توسط آن مددجو بتواند به جامعه بازگردد و در آمد زایی هم داشته باشد.

وی از ایجاد ظرفیت نگهداری و بازپروری ۲ هزار نفری معتادان متجاهر در این مرکز خبر داد و گفت: افراد پذیرش شده در این مرکز بدون وابستگی به هیچ گونه مواد کم یا پرخطر دوباره به آغوش خانواده باز خواهند گشت.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: تاکنون ارتباط مجدد ۹۰ درصد از مددجویان این مرکز با خانواده‌هایشان برقرار شده است.