اردبیل - بیست و دومین نمایشگاه فن‌بازار، پژوهش و فناوری استان اردبیل گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که شامگاه یکشنبه در سالن ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، با حضور دستگاه‌های اجرایی و نهادهای پژوهشی و فناورمحور نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان اردبیل در ۶۰ غرفه راه‌اندازی شد.

این نمایشگاه که برای اولین بار به صورت صوتی و تصویری و زنده از تلویزیون اینترنتی و رادیو فناوری پخش می‌شد، محصول یک ساله فناوران و پژوهشگران استان اردبیل است که در آن محصولات متنوع خود را عرضه کردند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: محور اصلی توسعه استان تقویت اقتصاد دانش‌بنیان است که با تلاش و پیگیری‌های مسئولان در همه بخش‌ها سعی و تلاشمان بر این است تا بستر تقویت اقتصاد دانش‌بنیان را در استان زمینه‌سازی کنیم.

حبیب ابراهیم‌پور تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان اردبیل با در نظر گرفتن ظرفیت‌های ویژه این استان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری تلاش می‌کند تا شرایط مطلوبی را در ایجاد فرصت‌های اشتغال و جذب سرمایه‌گذاران فراهم آورد.

وی گفت: ما در سال‌های اخیر تلاش کردیم تا رویدادهای استارتاپی و صنایع فعال را در استان برگزار کنیم تا در قالب مرکز رشد و نوآوری از ایده‌های جوانان در حوزه‌های مختلف حمایت واقعی و عملی انجام شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان خبر داد و افزود: تلاش بر این است تا در قالب این کارخانه زنجیره کاملی از اکوسیستم فناورانه در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته و زمینه حرکت زیست بوم فناورانه به شکل مناسب مهیا شود.

ابراهیم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر در سطح استان فعالیت بیش از ۸۰ شرکت دانش‌بنیان را در بخش‌های مختلف و با حضور ایده‌های خلاقانه جوانان شاهد هستیم که تلاشمان بر این است تا بر دامنه این شرکت‌ها و مجموعه‌های فناورانه افزوده شود.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه که به همت دانشگاه محقق اردبیلی و مراکز علمی و دانشگاهی استان راه‌اندازی شده توانمندی‌های نسل جوان در حوزه فناوری اطلاعات، پژوهش و فن‌بازار عرضه شده و امکان حمایت همه‌جانبه در این حوزه فراهم آید.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: ما همچنان از مراکز نوآوری و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا اهداف مورد نظر را در این بخش به شکل مطلوب محقق کنیم.