اصفهان - رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری ۳۸ نفر بر اثر حوادث رانندگی در محور کاشان_ اصفهان و کاشان _ قم جان خود را از دست داده و ۲۱۹ نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ اصغر زارع اظهار داشت: ساعت ۳ و ۲۵ دقیقه بامداد امروز یک دستگاه خودروی تریلر حین تردد در جاده "کاشان _ قم" از مسیر خود منحرف و به لاین مخالف رفته و با یک دستگاه اتوبوس مسافربری که با ۲۱ مسافر از دهدشت استان کهکیلویه و بویر احمد به سمت تهران در حرکت بود برخورد می‌کند.

وی افزود: در این حادثه براثر شدت برخورد یک نفر از سرنشینان تریلر و ۷ نفر از سرنشینان اتوبوس مسافربری در صحنه تصادف جان باخته و ۱۶ نفر نیز مصدوم شدند که ۱۱ نفر از این افراد بستری شده و ۵ نفر نیز مصدومیت آنها سطحی بوده است.

نقش گاردریل نا ایمن در وقوع و شدت حادثه امروز

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان این پلیس علت اصلی حادثه را ناتوانی راننده تریلر در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی تشخیص دادند، اذعان داشت: البته باید این موضوع را نیز مورد تاکید قرار دهم که گاردریل وسط جاده هم مقاومت لازم را نداشته و بنابراین گاردریل نا ایمن هم در وقوع و شدت حادثه نقش داشته است که سهم تقصیر سازمان مربوطه توسط کارشناسان لحاظ خواهد شد.

جان باختن ۳۸ نفر در محور کاشان _اصفهان و کاشان _ قم

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ با احتساب جان باختگان حادثه امروز، ۳۸ نفر از هموطنان ما بر اثر حوادث رانندگی در محور کاشان_ اصفهان و کاشان _ قم جان خود را از دست داده و ۲۱۹ نفر نیز مجروح شدند.

لزوم اصلاح سریع روکش آسفالت جاده و تعویض گاردریل ها

سرهنگ زارع با بیان اینکه محور کاشان _ اصفهان و کاشان _ قم حدوداً ۲۶۴ کیلومتر است به وجود روکش آسفالت نامناسب و گاردریل های نا ایمن اشاره کرد و اظهار داشت: در خواست ما از اداره راه و شهرسازی این است که هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح روکش آسفالت و همچنین جمع آوری گاردریل های این محور و جایگزین کردن آنها با نیوجرسی‌های مفصل دار اقدام کنند تا حتی اگر خودرویی براثر خواب آلودگی راننده منحرف شد وارد لاین مخالف جاده نشود.

نقش خودروهای مقاوم و راه‌های ایمن در کاهش تلفات انسانی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهند عامل انسانی در ۷۰ درصد از حوادث رانندگی نقش دارند افزود: هرچند که پلیس طی سالیان اخیر با فرهنگ سازی و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی گسترده توانسته جلوی جان باختن تعداد زیادی از هموطنان را در حوادث رانندگی بگیرد اما باید به این موضوع اذعان کرد که خطای انسانی اجتناب ناپذیر است و اگر خودروهای مقاوم ساخته شوند و به ایمن سازی راه‌ها نیز توجه بیشتری شود با وجود خطای انسانی شاهد تلفات کمتری در تصادفات خواهیم بود.