مهدی شهر- رئیس اداره منابع طبیعی مهدی شهر، گفت: ۲۰۰ هکتار از مراتع و اراضی ملی شهرستان در قالب پویش مردمی بذرکاری و نهال کاری تحت کشت بذر بادام کوهی مثمر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر واحدی مطلق صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی اداره منابع طبیعی شهرستان مهدی شهر با بیان اینکه پویش مردمی بذرکاری و نهال کاری همزمان با سراسر کشور و استان سمنان در شهرستان مهدی شهر نیز به اجرا درآمده است، تاکید کرد: کاشت بذر بادام کوهی در ۲۰۰ هکتار از مراتع و ذخیره‌گاه‌های جنگلی و اراضی ملی این شهرستان، محور اصلی طرح است.

وی با بیان اینکه این درخت مثمر بومی و مورد نیاز منطقه است، تاکید کرد: استفاده وحوش، حفظ ذخیره‌گاه‌ها و غنی سازی پوشش گیاهی در اراضی ملی مهدی شهر محور و اولویت این طرح قرار داده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدی شهر با اشاره به اینکه پویش بذرکاری و نهال کاری با کمک مردم، کارکنان ادارات، مردم محلی و بومی، محیط زیست، هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد و… اجرا می‌شود، بیان داشت: در واقع بخشی از اهداف این طرح همراهی مردم در حفظ و ارتقای اراضی ملی است.

واحدی مطلق با بیان اینکه منطقه چندران مهدی شهر میزبان این طرح ملی بوده است، گفت: پویش «ایران سرسبز، هر ایرانی یک نهال» با هدف احیا و توسعه جنگل‌ها، مراتع و اراضی ملی به اجرا درآمده و با استقبال خوب مردم نیز همراه شده است.