گزارش - فرماندار گراش گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف در شهرستان گراش در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند.

مجید غلام‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، از وضعیت خوب تزریق واکسن در این شهرستان خبر داد و افزود: تا کنون بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف شهرستان واکسینه شدند و کاهش چشمگیر بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در هفته‌های گذشته نشان دهنده تأثیر گذار بودن واکسیناسیون است.

وی بر لزوم واکسینه شدن افراد باقی مانده در آستانه شیوع بیماری امیکرون تاکید کرد و گفت: آن دسته از جمعیت باقی‌مانده در گراش که هنوز واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، می‌بایست سریعاً پایش و علیه کرونا واکسینه شوند.

فرماندار گراش با بیان اینکه واکسن نزده‌ها با محدودیت خدمات اجتماعی رو به رو می‌شوند، تصریح کرد: با اجرایی شدن قوانین و مصوبه‌های ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا واکسن نزده‌ها از ارائه هر گونه خدمات اجتماعی به آنها محروم می‌شوند.

فرماندار گراش با اشاره به اینکه هدف ما حفظ سلامت افراد جامعه و رعایت حقوق اجتماعی مردم است، افزود: ناچار به وضع و اعمال قوانین سخت گیرانه در مقابل کسانی هستیم که به حقوق اجتماعی دیگران اهمیتی نمی‌دهند و سبب گسترش بیماری می‌شوند.

رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا در گراش با بیان اینکه افراد بالای ۴۰ سال دوز سوم واکسن کرونا در گراش را دریافت می‌کنند، خاطر نشان ساخت: دستورالعمل جدید وزارت بهداشت در خصوص تزریق دوز سوم به این شکل است که افراد بالای ۴۰ سال که بیش از سه ماه است دوز دوم را تزریق کرده‌اند باید برای تزریق دوز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

غلام پور ادامه داد: نباید روند نزولی کرونا در گراش باعث عادی انگاری شود.

او ابراز خرسندی کرد و گفت: شهرستان گراش در حال حاضر شرایط خوبی از لحاظ کم شدن بیماری کرونا دارد ولی هم همشهریان باید توجه داشته باشند که این شرایط خوب نباید باعث عادی انگاری در جامعه شود زیرا با عادی انگاری امکان دارد که وارد پیک ششم کرونا شویم.

فرماندار گراش با اشاره به اینکه برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم، اضافه کرد: بازدید و نظارت‌ها در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در شهرستان به خصوص در حوزه مدارس و اصناف با قدرت ادامه یابد.