ایلام-معاون بازرسی ونظارت صمت ایلام از آغاز طرح نظارتی ویژه «شب یلدا» در ایلام خبر داد.

عزت الله عبدخانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج و بازرسان جهاد کشاورزی استان برای افزایش نظارت‌ها در آستانه شب یلدا، گفت: بازرسی بر اساس فاکتور خرید خواهد بود و در مورد میوه سودی معادل ۲۵ درصد و در آجیل ۱۰ درصد قابل قبول است.

وی افزود: در حال حاضر با افزایش تیم‌های نظارتی به مناسبت نزدیک شدن به شب یلدا تمرکز بازرسان بر بازار میوه و آجیل افزایش چشمگیری یافته است و در بازرسی اخیر تخلفاتی مشاهده شده و برخورد قانونی صورت گرفته است.

عبدخانی بیان کرد: نظارت‌ها بر اساس فاکتور خرید از سوی عمده‌فروشان خواهد بود و در مورد میوه سودی معادل ۲۵ درصد و در آجیل ۱۰ درصد قابل قبول است و همه اقلام در معرض دید عموم مردم باید دارای برچسب قیمت باشند و در خرید بالای ۱۰ هزار تومان نیز به مشتری فاکتور تحویل داده شود.

معاون سازمان صمت ایلام تاکید کرد: در برخورد با گرانفروشی و عدم رعایت قوانین صنفی هیچ مماشاتی صورت نخواهد گرفت و از همه شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش دهند.

این مسئول بیان کرد: در این ایام بازرسان بر اقلام اساسی و ویژه شب یلدا از جمله آجیل، خکشبار، شیرینی، میوه و… نظارت بیشتری خواهند داشت.