ساری- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران کل واکسن تزریق شده در استان را بیش از ۴ میلیون و ۲۷۱ هزار دوز اعلام کرد.

قاسم اویس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تزریق بیش از چهار میلیون و ۲۷۱ هزار دوز واکسن در استان گفت: میزان تزریق واکسن دوز اول نسبت به کل جمعیت ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار معادل ۸۰ درصد جمعیت و دوز دوم نسبت به کل جمعیت ۷۰.۷ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه ۹۵.۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار دوز واکسن را دریافت کردند، گفت: همچنین ۸۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال به تعداد یک میلیون و ۹۵۷ هزار نفر دوز دوم را دریافت کردند.

وی با عنوان اینکه ۳۸.۳ درصد معادل ۱۲ هزار نفر از ۳۱ هزار نفر کادر بهداشت درمان دوز بوستر، ۶.۵ درصد جمعیت بالای ۴۰ سال به تعداد ۸۰ هزار و ۲۹۹ نفر دوز سوم را تزریق کردند، شمار جمعیت بالای ۴۰ سال را یک میلیون و ۲۳۲ هزار نفر ذکر کرد.

اویس درباره واکسن تزریق شده دانش آموزان نیز گفت: ۹۷.۸ درصد از دانش آموز به تعداد ۲۰۷ هزار نفر دوز اول و ۸۳.۵ درصد به تعداد ۱۷۷ هزار نفر دوز دوم را دریافت کردند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۸۶ درصد جمعیت ۲۰ تا ۳۰ سال واکسن را تزریق کردند، افزود: همچنان ۱۴ درصد نسبت به تزریق واکسن اقدام نکردند و ۱۲ درصد جمعیت ۳۰ تا ۴۰ سال، ۹ درصد جمعیت ۵۰ تا ۶۰ سال و پنج درصد جمعیت بالای ۶۰ سال نیز واکسن نزدند.

وی درباره وضعیت رنگ بندی کرونایی استان نیز گفت: از امروز شهرستان‌های نور، گلوگاه، بهشهر، نکا و رامسر در وضعیت زرد کرونایی بقیه در وضعیت آبی قرار گرفتند.