اردبیل - با مراجعه ۱۴ بیمار جدید کرونایی در شبانه‌روز گذشته به مراکز درمانی استان تعداد کل بستری‌ها به ۱۳۶ نفر رسید که حال عمومی ۴۲ بیمار وخیم گزارش شده است.

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تداوم عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی و عمومی سبب وضعیت ناپایدار این بیماری در استان شده است که متأسفانه به صورت روزانه شاهد مراجعه تعدادی از هم‌استانی‌ها به مراکز درمانی با علائم خفیف تا شدید بیماری کووید ۱۹ هستیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت این بیماری در استان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: با مراجعه ۱۴ نفر دیگر با علائم اولیه بیماری کرونا به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان تعداد کل بستری‌های موجود در استان به ۱۳۶ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: خوشبختانه روز گذشته از ایام بدون فوتی کرونا در استان بود که تعداد کل جان باختگان کرونایی در استان همان تعداد ۲ هزار و ۵۹۸ نفر دو روز گذشته است.

حبیب‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر ۴۲ نفر از تعداد کل بیماران استان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و ICU بیمارستان‌های استان زیرنظر تیم پزشکی تحت مراقبت و درمان هستند.

وی به آخرین آمار واکسیناسیون عمومی کرونا در استان اشاره و اذعان کرد: تا به این لحظه مجموع واکسن‌های تزریقی در استان یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۵۲۷ دز بدین شرح ۸۹۶ هزار و ۵۱۸ دز در نوبت اول، ۷۵۵ هزار و ۶۲۶ دز در نوبت سوم و ۲۸ هزار و ۳۸۳ دز در نوبت سوم بوده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستانهای خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.