ایلام-بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام از طرح های نیمه تمام حوزه درمانی استان بعد از گذشت ۱۲ سال در انتظار اجرای مصوبه سفر رئیس جمهور به استان برای تکمیل است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام با گذشت ۱۲ سال از آغاز کلنگ زنی هنوز تکمیل نشده است، این طرح هم اکنون در گام آخر تکمیل عملیات قرار گرفته اما مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان می‌گویند مشکل فنی باعث تأخیر در افتتاح این مرکز شده است.

کمبود فضاهای درمانی و ناکافی بودن امکانات و تجهیزات بیمارستان‌ها در بخش دولتی درمان در استان مهمترین دلیل برای احداث این بیمارستان است.

از طرف دیگر ظرفیتی مهم به نام گردشگری سلامت با توجه به وجود مرز مهران و مسافران عراقی، ضرورت احداث و بهره برداری این بیمارستان را دو چندان کرده است در حالی که گردشگران سلامتی که با گذر از کنار مراکز درمانی استان به شهرهای دیگر می‌روند.

بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام حالا ۱۲ سال است از عمرش می‌گذرد و البته در چند قدمی بهره برداری قرار دارد، در سفر اخیر رئیس جمهور به استان این طرح باز هم مصوبه گرفت تا هر چه زودتر این بیمارستان به بهره برداری برسد.

مراکز درمانی ایلام جوابگوی مردم نیست

در سفر اخیر رئیس جمهور به استان تکمیل ۲۹ مرکز نیمه تمام بهداشتی در استان تا پایان سال آینده در دستور کار قرار گرفته که یکی از این طرح‌ها بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام است.

یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مراکز درمانی ایلام واقعاً جوابگو برای مردم استان نیست، نبود پزشک متخصص و امکانات درمانی باعث می‌شود که شهروندان به استان‌های همجوار مراجعه کنند.

رضا نصیری افزود: من به ناچار به دلیل نبود امکانات ناچار شدم برای عمل جراحی به تهران مراجعه کنم که بسیار سخت و هزینه بردار بود.

بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام با پیشرفت ۹۹ درصدی

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با افتتاح این پروژه، ۳۰ درصد به ظرفیت تخت‌های دانشگاه علوم پزشکی برای خدمت رسانی در سطح استان اضافه می‌شود.

علی خورشیدی افزود: پیشرفت پروژه در حال حاضر ۹۹ درصد است و تحویل موقت دانشگاه علوم پزشکی شده است.

رفع نقص بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام تا یک ماه آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بررسی‌های لازم را در خصوص تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام انجام دادند و یک سری ایرادات فنی بیمارستان داشت که این ایرادات به پیمانکار ابلاغ شده است.

محمد کریمیان افزود: قرار بر این شد ظرف یک ماه رفع نقص انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تجهیزات بیمارستان به ارزش ۵۰ میلیارد تومان خریداری شده است، افزود: تا افتتاح این بیمارستان بخش مهمی از نیازهای درمانی مردم استان پاسخ داده می‌شود.

کریمیان اضاف ه کرد: بعضی از تجهیزات نیز مثل سی تی اسکن و دستگاه ام ار ای برای بیمارستان نیز باید بیمارستان خریداری شود.

اختصاص ۲۵ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور برای تکمیل بیمارستان

معاون عمرانی استانداری ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ حدود ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام شامل راه دسترسی، شبکه آب و فاضلاب و برق اختصاص یافت که ۲۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

احمد کرمی بیان کرد: در سال جاری در سفر رئیس جمهور به استان ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های بیمارستان اختصاص یافته است.

وی گفت: بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای این بیمارستان تاکنون هزینه شده که ۶۰ درصد اعتبارات مربوط به سه سال گذشته است.

با بهره برداری از این بیمارستان می‌شود دورنمای خوبی از وضعیت بهداشت استان دید البته این مهم نیازمند همت مسئولان استانی و کشوری دارد.

این بیمارستان از سال ۱۳۸۸ کلنگ زنی شده که بنا به دلایل مختلفی هنوز تکمیل نشده است. استان ایلام از مناطق محروم کشور محسوب می‌شود و زیرساخت‌های ضعیفی به لحاظ بهداشتی و درمانی دارد، می‌طلبد مسئولان ارشد کشوری به این استان در این بخش توجه ویژه ای داشته باشند.