بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تا پایان سال جاری برنامه‌های متنوع قرآنی در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر یکشنبه در نشست با اعضای ستاد برگزاری ۱۴۰۰ همایش و محفل قرآنی استان بوشهر اظهار داشت: توسعه و تقویت فعالیت‌های حوزه قرآنی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران خاطرنشان کرد: قرآن یک نسخه نجات‌بخش و راه الهی طراحی فکر، مهندسی اعتقاد و معماری ساختار الهی رفتار انسان است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه حرکت در مسیر قرآنی باعث تعالی انسان می‌شود افزود: که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران باعث شکوفایی نهضت قرآنی در جامعه شده و دستاوردهای خوبی داشته است.

وی با تاکید بر لزوم تحقق و اجرای برنامه‌های پایتخت قرآنی در بوشهر اضافه کرد: تا پایان امسال در حوزه فعالیت‌های قرآنی کارهای خوبی در زمینه قرآنی در استان بوشهر انجام خواهد گرفت.

آیت‌الله صفایی بوشهری تاکید کرد: امیدواریم سال آینده نیز بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران انتخاب شود تا شاهد توسعه و ترویج برنامه‌های قرآنی در استان باشیم.

طی این طرح، ۱۴۰۰ همایش و محفل قرآنی تا پایان سال ۱۴۰۰ در استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران به همت شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، هیئات مذهبی، جهادگران محلات و سایر نهادهای اجرایی برگزار خواهد شد و آغاز این همایش‌ها نیز با برگزاری همایش قرآنی شهید صادق گنجی خواهد بود.