گرمسار- رئیس اداره ورزش و جوانان گرمسار از افتتاح دو طرح ورزشی در این شهرستان تا پایان سال خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح‌ها سرانه ورزشی گرمسار بهبود خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم محسنی ظهر دوشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی اداره ورزش و جوانان گرمسار ضمن بیان اینکه یک هزار ۷۸۵ نفر در شهرستان تحت عنوان بیمه ورزشی ساماندهی شدند، ابراز داشت: گرمسار ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت جوان دارد که از این تعداد چهار هزار و۲۰۰ نفر مرد و شش هزار و ۴۰۰ نفر دیگر خانم هستند.

وی بابیان اینکه گرمسار دارای ۱۵ خانه ورزش روستایی است، افزود: سرانه اماکن ورزشی شهری در این شهرستان ۷۹ صدم مترمربع و در حوزه روستایی ۴۰ صدم مترمربع است که با احتساب مکان‌های ورزشی مربوط به ادارات و غیره این میزان به حد استاندارد یک مترمربع برای هر نفر در کل کشور می‌رسد.

رئیس اداره ورزش و جوانان گرمسار بابیان اینکه واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی پانزده مورد شهری و یک روستایی بوده است، افزود: از طرح‌های در دست اجرا می‌توان کلنگ زنی سالن ورزشی مسکن مهر را بااعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نام برد که با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

محسنی بابیان اینکه افتتاح خانه جوان تا بهمن‌ماه سال جاری افتتاح می‌شود، تصریح کرد: این ساختمان نویی نیست و یک‌خانه سازمانی است که از موقعیت قبلی خود بهتر و فضایی مناسب‌تر دارد، خانه جوانان قبلی در شأن مردم و جوانان نبود.

وی بابیان اینکه طرح‌های استعدادیابی برای رشته‌های ورزشی نظیر فوتبال در حال برگزاری است، افزود: در حال حاضر گرمسار نماینده لیگ منطقه یک کشور رده نونهالان در فوتبال و رده امید فوتسال را دارد و چهار هیئت بسکتبال بزرگ‌سالان، تکواندو نوجوانان، فوتبال و فوتسال نونهالان و نوجوانان و والیبال بزرگ‌سالان در لیگ استانی حاضر هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان گرمسار بابیان اینکه کارگاه‌های مختلفی با موضوع مهارت‌های زندگی و همکاری بهزیستی کمیته امداد و فنی حرفه‌ای برگزارشده است، ابراز داشت: ۲۷ کارگاه ازدواج طی سال گذشته و ۱۷ مورد برای سال جاری برگزارشده است.

محسنی بابیان اینکه کارگاه از آموزش تا اشتغال برای زنان سرپرست خانوار شامل اجرای دوره رزین با گواهینامه فنی و حرفه‌ای نیز برگزارشده است، تصریح کرد: طی سال جاری چهار جلسه ستاد ساماندهی و شش جلسه کمیته تخصصی نیز اجرایی شده است.

وی بابیان اینکه گرمسار هشت تشکل مردم‌نهاد دارد و دو سمن نیز در دست اقدام است، افزود: طی سال جاری در حوزه جوانان حدود ۲۹۲ نفر برای گرفتن وام‌های زوجین از هشت بانک عامل گرمسار معرفی شدند.